MONZA, ITALY - SEPTEMBER 11: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB18 on track during the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo Nazionale Monza on September 11, 2022 in Monza, Italy. (Photo by Dan Mullan/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen újabb győzelmet szerzett a mezőny közepéről – a hetedik helyről – indulva, így boldogság uralkodott a holland garázsában, amit Christian Horner csapatfőnök dicsérő szavai is megerősíthetnek. A műszaki hiba és egyéb balszerencse által is sújtott Sergio Pérez szintén nagyot zárkózva a hatodik helyen fejezte be az Olasz Nagydíjat, ám a mexikói nem volt elégedett.
A sorozatban ötödik futamgyőzelmével a világbajnoki címvédő Max Verstappen 116 pontra növelte az előnyét az összetett pontverseny élén hat futammal a szezon vége előtt. A holland hetedikként indulva hamar Charles Leclerc mögé került, majd a Ferrari eltérő taktikája miatt az élre is állt. A bokszkiállása után nagy ütemben zárkózott a monacóira, aki viszont ugyanerre fordított szerepkörben már nem volt képes, így a hajrábeli biztonsági autós fázis kihirdetése után Verstappen izgulhatott jobban a hajrá miatt. Azonban végül nem indult újra a verseny, így a holland megszerezte élete első monzai győzelmét.
„Remek versenyem volt, de ez is volt a terv. Azon dolgoztunk az egész hétvégén, hogy a gumik kezelése júl működjön, és ez sikerült is – nyilatkozta Verstappen a helyszínen dolgozó újságíróknak. –
Jobb lett volna, ha azután nyerek, miután újraindítják a futamot,
de Daniel [Ricciardo] autója ezt nem engedte. Nagyon örülök a dobogónak, noha nem sokan szurkoltak nekem, de természetesen érthető, hogy ma mást akartak látni győztesként."
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner együttérzett a csalódott szurkolókkal, akik újraindításban reménykedtek, ugyanakkor kiemelte Max Verstappen remeklését, amivel ismét bizonyította a klasszisát.
„Max szuper munkát végzett, remek tempót teljesített, úgyhogy nagyon elégedettek lehetünk az eredménnyel. Megmutatta, hogy az övé a leggyorsabb autó a pályán, ami a csapatmunkának is köszönhető.
Max mentálisan is nagyon egyben van, jobban vezet, mint valaha, annyira összeszokott az autóval
– mondta Horner. – Kifizetődött, hogy a versenyt részesítettük előnyben az időmérővel szemben, valamint stratégialilag is különböztünk a Ferraritól, ami szintén nekünk kedvezett."
A csapat másik pilótája, Sergio Pérez a 13. helyről nagyobb gondba került, ugyanis a mexikói a rosszul sikerült rajt után beragadt a forgalomba, így a 8. kör után stratégiát váltott vele a Red Bull, és kereket cseréltek neki, aminek a jobb első féktárcsája füstölése is az egyik oka volt. Ez a probléma később Pérez remek autókezelésének köszönhetően elmúlt, és megtalálta a megfelelő tempót. A hajrában még egyszer a bokszba ment a negyedik helyről, ami a biztonsági autós fázis tudatában balszerencsének mondható, hiszen két pozíciót visszaesett.
„A versenyem káosz volt. A jobb első féktárcsa [füstölésével] kezdődött, ez sokat ártott nekem, mert korán ki kellett állnom a bokszba. Aztán a kemény gumin
az első körökben nagyon hamar le kellett vennem a gázról a lábam, hogy a fékek hőmérsékletét kezeljem, e nélkül szerintem fel kellett volna adnom a futamot
– mondta Pérez a Sky Sportson. – Ez [a futam] egyáltalán enem volt ideális. Utólag azt gondolom, eljuthattam volna a célig a kemény gumikon, de újra kereket cseréltünk."