Vágólapra másolva!
Úgy érzi, hiába tettek meg mindent, Verstappen gyorsabb volt náluk az Olasz Nagydíjon. A biztonsági autós hercehurca miatt viszont bírálatokat fogalmazott meg az FIA felé.

Charles Leclerc-nek nem sikerült győzelemre váltania az első rajtkockát, a 7. helyről induló és az Olasz Nagydíjat megnyerő Max Verstappen mögött ért célba. A Ferrari egy ideig állta a sarat, de amikor megpróbáltak előnyt kovácsolni a virtuális biztonsági autós fázisból, félresiklott a versenyük: bár valamelyest kisebb időveszteséggel teljesítették a kerékcserét, mint később Verstappen, a holland utána a frissebb gumin felzárkózott Leclerc-re.

A Ferrari kontrázott egy újabb kiállás formájában, de Leclerc a gumielőnye dacára nem tudott fenyegetést jelenteni Verstappenre. A Daniel Ricciardo lerobbant autója miatt pályára vezényelt Safety Car esélyt adhatott volna neki egy utolsó rohamra, ám erre végül nem került sor, miután túl lassan haladt a műszaki mentés és az újraindítás feltételeinek megteremtése, így elfogytak a körök.

Forma-1, Olasz Nagydíj, sportbírók, olasz zászló
Forma-1, Olasz Nagydíj, Sylvester Stallone, Max Verstappen
Forma-1, Olasz Nagydíj, rajt
Forma-1, Olasz Nagydíj, rajt
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull, Alpha Tauri
Forma-1, Olasz Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Olasz Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Olasz Nagydíj, George Russell, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen

Mattia Binotto, a maranellóiak csapatfőnöke elismerte, hogy a címvédő erősebben ment, mint ők, de sajnálja az utolsó percek eseményeit. „Mindent megtettünk, amit tudtunk. Max fantasztikusan versenyzett, megint nagyon gyors volt és kevésbé koptak a gumijai, mint nekünk, megérdemelten nyert" – közölte a Sky-nak nyilatkozva.

„A biztonsági autó mögött befejezni sosem jó. Ez kemény nekünk, rossz az F1 és a látványosság szempontjából, az FIA-nak sok ideje lett volna másképp cselekedni."

„A biztonsági autó [az élen haladó Verstappen helyett a 3.] George [Russell] elé jött be, és a lekörözötteket is hamarabb elengedhették volna."

Forma-1, Olasz Nagydíj, sportbírók, olasz zászló
Forma-1, Olasz Nagydíj, Sylvester Stallone, Max Verstappen
Forma-1, Olasz Nagydíj, rajt
Forma-1, Olasz Nagydíj, rajt
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull, Alpha Tauri
Forma-1, Olasz Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Olasz Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Olasz Nagydíj, George Russell, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen

„Úgy látszott, rossz volt ennyi ideig várni, ez a tavaly Abu-Dzabiban történtek után nem jó. Sokat beszéltünk a javulásról, mert a végső cél az, hogy minél előbb újra lehessen indítani a futamot biztonságos körülmények között. Úgy néz ki, ez ma előbb megtörténhetett volna. Az FIA sok változtatást intézett, de jobb munkát kell végezni, mert az F1 ennél jobb munkát érdemel."

Még a Red Bullt irányító Christian Horner is egyetértett azzal, hogy lett volna idő újraindítani a versenyt, és sajnálatát fejezte ki a szurkolók felé. Az FIA röviddel a leintés után kiadott egy közleményt, amelyben az állt, hogy a beavatkozó bírók nem tudták üresbe rakni Ricciardo autójában a váltót, így a kocsit nem tudták félretolni. A szövetség megemlítette, hogy a biztonság a legfontosabb, és hogy az incidens nem volt elég súlyos ahhoz sem, hogy piros zászlóval megszakítsák a versenyt, ezért ért véget a biztonsági autó mögött.

Forma-1, Olasz Nagydíj, sportbírók, olasz zászló
Forma-1, Olasz Nagydíj, Sylvester Stallone, Max Verstappen
Forma-1, Olasz Nagydíj, rajt
Forma-1, Olasz Nagydíj, rajt
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull, Alpha Tauri
Forma-1, Olasz Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Olasz Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Olasz Nagydíj, George Russell, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen

Leclerc szintén abban bízott, hogy lesz sansza a táv végén támadást indítani Verstappen ellen. „Nem volt a rossz tempóm ma, csak balszerencsések voltunk, hogy az első bokszkiállásom közepén ért véget a virtuális biztonsági autós fázis. Örültünk, hogy a hosszabbra nyúló második etap ellenére a közepes gumira válthattunk a biztonsági autó miatt, de ennek előnyét nem tudtuk maradéktalanul kihasználni" – mondta.

Megkérdezték tőle, nyerhet-e még idén, erre igennel felelt.

Csapattársa, Carlos Sainz a rajtrács végéről indult az új motorral, onnan egészen a 4. helyig verekedte magát előre. „A versenyemben az volt a legjobb, hogy milyen hamar felkapaszkodtam a 4. helyre. Szinte körönként előztem egyet, ekkor éreztem, hogy sikerülhet ide érnem, ezt jó volt látni. Nem hiszem, hogy ma sokkal többet elérhettem volna, nem panaszkodhatok" – mondta.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!