Rendhagyó módon alakult az USA Nagydíj pénteki napja: az első szabadedzés még a szokásos módon zajlott, ám a második gyakorlás az egy helyett másfél órás volt, és a mezőny túlnyomó része kizárólag a Pirelli jövő évi prototípus abroncsait tesztelte, így nem gyűjthettek sok releváns adatot a hétvége további részére nézve.
Így volt ez a Red Bull-lal, illetve Max Verstappennel is. A címvédő kifejezetten biztatóan kezdett, ám a nyitótréningen végül elmaradt Carlos Sainztól. Utána a többieknél is nehezebb helyzetbe került, majd a végén még technikai hiba is sújtotta.
Az első szabadedzés elég jól alakult
– nyilatkozta. – Kipróbáltunk néhány dolgot az autón, és azonnal ott voltunk [az élen], szóval ez nagyon pozitív. Tudtuk, hogy a második gyakorlás más lesz, ráadásul a C1-es gumit adták, amit itt nem is használunk, úgyhogy rendkívül nehéz volt.”
A második edzésen a csapatok előzetesen nem tudták, hogy melyik gumit kapják, erről a Pirelli döntött. Mivel Verstappenék a legkeményebb keveréket kapták, ezért ők annyi információt sem tudtak gyűjteni, mint a többiek. A címvédő ennek ellenére bizakodóan tekint a hétvége hátralévő részére.
„Kicsit nehéz volt következtetni belőle, de legalább teljesítettünk egy programot – folytatta. – Van némi információnk az első tréningről, és az autó a megfelelő tartományban volt. Rendben kell hogy legyen, de meglátjuk, hogy állunk egy körön.
Úgy vélem, a hosszú etapot illetően több a kérdőjel, pusztán azért, mert [érdemben] mindannyian kihagytuk a második szabadedzést, de szerintem rendben lesz.”
Ami Serio Pérezt illeti, a mexikói pilóta 5 rajthelyes büntetéssel fog nekivágni a futamnak, hiszen megkapta az ötödik belő égésű motorját. Éppen ezért hangsúlyozta, hogy számára kifejezetten nagy jelentősége lesz a kvalifikációnak, és addig finomhangolniuk kell az RB18-ason.
„Az első szabadedzés során gyűjtöttünk némi információt, így remélhetőleg jól tudunk teljesíteni az időmérőn, miután a gumiteszt miatt a másodikon nem tudtunk annyit szerezni – jelentette ki. – Tekintettel arra, hogy motorbüntetést kaptunk, jó kvalifikációra van szükségünk, hogy a lehető legelőrébbről tudjunk rajtolni. Úgy gondolom, hogy jól tudunk menni ezen a pályán, és erős tempóra vagyunk képesek a hétvégén. Szerintem egy kicsit dolgoznunk kell a nagy, illetve az alacsony sebességű [kanyarok] közötti egyensúlyon. Ezen javítanunk kell, hogy a gumikopás jobb legyen, és minden össze fog állni.”