MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 30: Pierre Gasly of France driving the (10) Scuderia AlphaTauri AT03 makes a pitstop during the F1 Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 30, 2022 in Mexico City, Mexico. (Photo by Mark Thompson/Getty Images )
Vágólapra másolva!
A jövő év első harmadáig nagyon vigyáznia kell, nehogy újabb büntetőpontokat kapjon a jogosítványába. Gasly beszélni akar a felügyelői testülettel.
Ötmásodperces időbüntetést kapott Pierre Gasly Mexikóban, amiért előzés közben kiterelte a pályáról Lance Strollt, valamint egy büntetőpontot beírtak a jogosítványába. Utóbbi azért nagy baj, mert Gasly már 10-nél jár, 12 pedig egyfutamos eltiltást okoz a szabályok értelmében.
Ráadásul jövő májusig, 2023 hetedik versenyéig egyetlen pont sem évül el a jogosítványában.
„Autóversenyző vagyok, ha meglátok egy rést, megpróbálom kihasználni. Ha ez valakinek nem tetszik, szóljanak, hogy adjam vissza a pozíciót, és újra támadok. Kár, hogy semmilyen visszajelzést sem kaptam. Egyszerűen csak szólniuk kellett volna a rádión erről, ahogy általában megteszik" – nyilatkozta az Autosportnak.
Amióta meghozták a szabályt a büntetőpontokról, az F1-ben még senki sem jutott el az eltiltásig, bár többen közel kerültek hozzá. Gasly már mexikói nagydíjhétvége előtt is felhozta a témát az eligazításon.
„Mostanában nagyon szigorúan ítélkeznek. Az előző hétvégén a mezőny fele túlságosan leszakadt az előtte haladótól a biztonsági autó mögött, mégis csak engem büntettek" – mondta a francia, aki jövőre már az Alpine pilótája lesz.
„Nem akarok ostoba büntetőpontokat kapni és kimaradni egy versenyről. Úgy néz ki, valamiért nem tetszik [a felügyelőknek], amit csinálok, ezért beszélni fogok velük, hogy min kellene változtatnom."
Közel járok az eltiltáshoz, de véleményem szerint nem vezettem veszélyesen az elmúlt tizenkét hónapban.
„Kár volna eltiltást kapni azért, mert túlságosan lelassítottam a biztonsági autó mögött és azért, mert néhányszor túlléptem a pályahatárokat."
A felügyelői testület összetétele versenyről versenyre változik, nem állandók a tagok benne, hiába kezdeményezik ezt többen. Ugyanakkor az is kérdés, van-e értelme a büntetőpontoknak, ha semmilyen hatásuk sincs a gyakorlatban. A rendszert Romain Grosjean 2012-es Belga Nagydíjon okozott rajtbalesete után fejlesztették ki, hogy a rendszeresen veszélyes manővereket bemutató pilótákat elrettentsék a túlzott kockázatvállalástól.
Gasly idén kapott büntetőpontokat két ütközésért, valamint amiatt is, hogy piros zászlónál túl gyorsan száguldott (miután életveszélyes szituációba keveredett a bevezényelt traktorral).