Vágólapra másolva!
Bár a sportfelügyelők kesztyűs kézzel bántak a Szingapúri Nagydíjat megnyerő Sergio Pérezzel, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke így is bírálta a döntéshozókat. Azonban akadt, aki sokkal keményebben beleszállt az FIA-ba.

Ahogyan mi is beszámoltunk róla, Sergio Pérez 5 másodperces időbüntetést, két megrovást, illetve 2 büntetőpontot kapott, miután többször is megszegte a biztonsági autótól való távolságra vonatkozó szabályokat. Utóbbi két tétel aligha fog bármikor is számítani, előbbi pedig azt jelenti, hogy megtarthatja a Szingapúri Nagydíjon aratott győzelmét, hiszen ennél nagyobb előnyt sikerült kiautóznia Charles Leclerc-rel szemben.

Forma-1, eső, Szingapúri Nagydíj 2022, futam
auto-prix Horizontal F1
auto-prix Horizontal F1
auto-prix Horizontal F1
F1 Grand Prix of Singapore sport motorsport formula one racing SI202210020348
auto-prix Horizontal F1
auto-prix Horizontal F1
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Szingapúri Nagydíj 2022, futam
F1 Grand Prix of Singapore sport motorsport formula one racing SI202210020362
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Kevin Magnussen, Haas, Szingapúri Nagydíj 2022, futam
auto-prix Horizontal F1
auto-prix Horizontal F1
auto-prix Horizontal F1
auto-prix Horizontal F1
(SP)SINGAPORE-F1-SINGAPORE GRAND PRIX se Horizontal
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Charles Leclerc, Ferrari, Szingapúri Nagydíj 2022, futam
auto-prix Horizontal F1
F1 Grand Prix of Singapore sport motorsport formula one racing SI202210020371
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Szingapúri Nagydíj 2022, futam
auto-prix Horizontal F1
auto-prix Horizontal F1
auto-prix Horizontal F1
Forma-1, Sergio Pérez, Szingapúri Nagydíj 2022, futam, dobogó
Forma-1, Charles Leclerc, Sergio Pérez, Carlos Sainz, Szingapúri Nagydíj 2022, futam, dobogó
Forma-1, Sergio Pérez, Szingapúri Nagydíj 2022, futam, dobogó

A sportfelügyelők tehát nem voltak szigorúak a mexikói versenyzővel szemben, pedig az indoklásból kiderül, hogy háromszor is tíz autónyinál nagyobb mértékben maradt le a Safety Cartól. Az első biztonsági autós fázisban elkövetett kihágásáért csupán megrovást kapott, miután a döntéshozók enyhítő körülményként értékelték az akkor még meglehetősen vizes pályát. Miután másodszorra is beküldték a Safety Cart, Pérez rövid időn belül kétszer is megismételte a szabályszegést. Az első után Eduardo Feritas versenyigazgató figyelmeztette a Red Bullt, amit a csapat eljuttatott a 32 éves versenyzőnek, ám ő utána sem figyelt eléggé.

Az előzmények figyelembevételével ekkor már súlyosabb szankciót szabtak ki.

Mindez azonban nem került a győzelmébe, így az ellenfelek minden bizonnyal kritizálni fogják a döntést. Azonban a Red Bull oldaláról is érkezett bírálat, még úgy is, hogy lényegében nekik kedvező döntés született. Christian Horner a leintés és az ítélethirdetés között eltelt rengeteg idővel, közel két és fél órával nem volt kibékülve.

Számunkra ez tényleg nem tűnt problémának – nyilatkozta a bikások csapatfőnöke. – A sportfelügyelők húzták az időt, de jó döntést hoztak. Hihetetlenül nagy szégyen lett volna elvenni a győzelmet Checótól.”

A brit szakember megszólalása azonban messze nem a legnagyobb azon kritikák közül, amelyek Forma-1-ben dolgozó személytől érkeztek az FiA felé a futam alatt vagy után. Will Buxton, az F1 riportere ugyanis Twitteren páros lábbal beleszállt a szervezetbe.

Az FIA-nak sürgősen rendet kell tennie a háza táján

kezdte. – [Született] néhány bizarr döntés a versenyen, pár fontos momentumot pedig még csak nem is vizsgáltak. Nagyszerű futam [volt], de az eredmény még mindig nem született meg egy állítólagos szabálysértés miatt, amely nagyon korán történt. Dühítő.”

Órákkal a dobogós ceremónia után vált hivatalossá a végeredmény Forrás: AFP/Roslan Rahman

Ráadásul nem ez az első alkalom rövid időn belül, hogy a közvéleménynek rengeteget kell várnia egy fontos közleményre. Az Olasz Nagydíj időmérője után olyan sokáig tartott nyilvánosságra hozni a rajtrácsot, hogy több versenyző már a közösségi médiában kérdezte meg, hogy honnan fog indulni. A brit újságíró azonban itt nem állt meg, és szűk két órával később újabb erős hangvételű bejegyzést tett közzé.

[Az F1] irányítása megköveteli a döntéshozókba vetett bizalmat – fogalmazott. – A határozatlanság, a gyengeség állandó kérdéseket vet fel. Az FIA sportágban betöltött szerepe, jelentősége és a munka elvégzéséhez szükséges képessége hatalmas próba alatt áll.

Muszáj jobban teljesítenie.”

A hozzászólók többsége egyetértett ezekkel a gondolatokkal. Nem állítjuk, hogy feltétlenül ez van a háttérben, de meg kell említeni, hogy Buxton az F1 alkalmazottja, és a sportág vezetése jelenleg nem ápol felhőtlen viszonyt az FIA-val. Nemrég például az keltett feszültséget a felek között, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség a vártnál korábban hozta nyilvánosságra a jövő évi versenynaptárral kapcsolatos híreket.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!