Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc races during the qualifying session at the Autodromo Jose Carlos Pace racetrack, also known as Interlagos, in Sao Paulo, Brazil, on November 11, 2022, ahead of the Formula One Brazil Grand Prix. (Photo by MAURO PIMENTEL / AFP)
Vágólapra másolva!
A csapatfőnök Mattia Binotto tagadta azt az elképzelést, hogy a padlólemezekre vonatkozó szabályok szigorítása ártott nekik, és elárulta, hogy a költségvetési keret miatt hónapokkal ezelőtt kénytelenek voltak befejezni az idei autó fejlesztését.
A Ferrari ismét az élmezőnybe ugrott idén, az év első felében több győzelmet aratott, ennek ellenére Charles Leclerc bajnoki reményei fokozatosan elhalványultak a szezon előrehaladtával. A csapatfőnök egy prózai magyarázatot adott rá, miért alakult így.
Nem volt választási lehetőségünk, egyszerűen elfogyott a pénzünk, elértük a költségvetési plafont.
– ismerte el Mattia Binotto. – Nem volt lehetőségünk tovább fejleszteni az autót, azzal kellett mennünk, ami megvolt."
„A jövő évi autó fejlesztését nem áldoztuk fel, de a jelenlegiét befejeztük, ugyanis a szokásos fejlesztések mellett pótalkatrészeket is kell készíteni hozzá."
Ez elvileg megerősíti Binotto azon korábbi állítását, hogy nem a nyári szünet után életbe lépő, úgynevezett technikai direktíva formájában meghozott szabálymódosítás okozta a csapat visszaesését. Spától szigorodtak a padlólemezek hajlékonyságára vonatkozó vizsgálatok, a Ferrari autója innentől maradt le látványosan a Red Bullétól.
Nem akarom azt mondani, hogy a technikai direktíva az oka.
– jelentette ki nemrég Binotto. – Minél alacsonyabban van az alja, annál gyorsabban kanyarodik az autónk. Ez mindegyik autó esetében így működik, de a miénknél különösen."
„Éppen ezért mi jellemzően alacsonyabb hasmagassággal és feszesebb futóművel megyünk, így bizonyos pályákon jobb szenvedünk, mint mások."