Az élet mindig képes furcsaságokat produkálni és felszínre hozni olyan dolgokat a Forma-1 szabálykönyvéből, amire nem készültek fel a szabályalkotók. Ilyen eset volt a mezőny végén Brazíliában, hogy a három körhátrányban lévő pilóta közül csak ketten, a Williams pilótái előzhették meg a gyorsabb autókat a Safety Car mögött és vehették vissza a körhátrányt, Cunoda Juki nem kapott engedélyt erre.
Az Alpha Tauri versenyzője a szokásos procedúrát követve Carlos Sainzot megelőzte, de amikor folytatta volna az előrehaladást, mérnöke rászólt, hogy maradjon a helyén, ne előzzön. „Mi a franc, mit művelünk?!" – hangzott Cunoda reakciója, akit ezalatt lehagyott a másik lekörözött Nicholas Latifi, és végül a mezőnyből egyedüliként körhátrányban zárva utolsó lett a futamon.
De miért tiltották meg neki az előrehaladást? Mint kiderült, egy rendszerhiba áldozatává vált, ami az újraindítás gyorsítása érdekében hozott automatizálással került bele véletlenül a programkódba.
„Minden rendeltetés szerint működött – idézte az FIA szóvivőjét az Autosport. – Nem volt hiba a rendszerben vagy az eljárásokban."
A szokatlan helyzet különleges pályaviszonyok és cselekmények következménye volt.
Mégpedig azért, mert az automatikus rendszer tévesen úgy észlelte, hogy Cunoda visszavette a körhátrányt George Russelltől. Ez valóban meg is történt néhány pillanatra, de csak azért, mert a közvetlenül az élen haladó Mercedes mögül kihívták a japánt kerékcserére, aki egy rövid szakaszon (ahogy a szabályok megengedik) gyorsabban tudott menni, mint azok, akik a Safety Car tempójához igazdotak.
A célvonalat abban a körben hamarabb szelte át, mint Russell, így technikailag visszavette a körhátrányt és a rendszer nem sorolta be a lekörözöttek közé,
hiába tért vissza Cunoda a kerékcseréről ismét Russell és más autók mögé.
Az FIA szóvivője hozzátette, hogy a témát felhozzák majd a csapatok sportigazgatói által alkotott testületben, amelyben a szabályokat szokták megvitatni, de nincs tervben azonnali beavatkozás a rendszerbe.