Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója nemrég jelentette be, hogy a csapat a vezetőségváltás közepette megerősíti együttműködését az AlphaTaurival, hogy változtasson az elmúlt szezonokban nyújtott gyenge teljesítményen. Az AlphaTauri és a Red Bull kapcsolatát már korábban is vizsgálták az Forma-1-ben, amikor a 2008-as és 2009-es szezonban a Toro Rosso álcája alatt működtek.
2008-ban a Toro Rosso az első futamát Monzában nyerte meg a Red Bullhoz hasonló autóval, a korábbi csapatfőnök, Franz Tost pedig felidézte, hogy az irányító testület ez után megváltoztatta a szabályokat, hogy megnehezítse az erőforrások megosztását. Ezek az aggodalmak most újból felerősödtek, mivel az AlphaTauri a jövőben még inkább támaszkodik majd a Red Bullra.
Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója nyílt levélben fejezte ki aggályait azzal kapcsolatban, hogy a két csapat partnersége potenciálisan befolyásolhatja függetlenségüket és az erőforrások megosztása az előnyszerzés tükrében.
A legtöbb más nagy sportágban tiltják két csapat tulajdonjogát egyazon ligán belül, mert ez nyilvánvalóan kárt okozhat a versenyben. Ez egy egészségtelen helyzet, mert hatással van a pályán és azon kívül hozott döntésekre.
Akár arról van szó, hogy több adathoz férnek hozzá, akár arról, hogy megosztják az alkatrészeket, a személyzetet, vagy akár arról, hogy befolyásuk van egy stratégiai szavazásra, ez pedig nem felel meg a szabályok szellemének" – idézi a RacingNews365 a McLaren vezérigazgatóját.
„Fontos kiállni a függetlenség, a verseny és a méltányosság mellett, és szeretném, ha változásokat látnék a szabályzatban, hogy a jövőben megakadályozzák ennek a befolyásnak az átterjedését egyik csapatról a másikra a stratégiai szövetségek és különösen a tulajdonlás révén.
A Forma-1-nek hűnek kell lennie a márkájához, és minden csapatnak teljesen függetlennek kell lennie egymástól"
– folytatta Zak Brown, aki bízik benne, hogy a jövőben elutasítanak minden olyan intézkedést, amely veszélyezteti a verseny valódi szellemét a Forma-1-ben.
„Az információk részleges megosztása, a közös tulajdonosi modellek és a stratégiai szövetségek a Forma–1 belül csak arra szolgálnak, hogy aláássák a szurkolóknak a tisztességes és kemény versenybe vetett hitét" – tette hozzá a McLaren vezérigazgatója.