Ez volt a percről percre közvetítésünkben a Forma-1-es Bahreini Nagydíj első szabadedzéséről.
Csütörtökön 12.30-tól megkezdődik az első szabadedzés Bahreinben, ezzel hivatalosan is elindul a Forma-1 2024-es szezonja. A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton az utolsó mercedeses esélyét használná ki, Lando Norris és Fernando Alonso végre futamot nyerne, Carlos Sainz szépen búcsúzna a Ferraritól, Sergio Pérez az állását őrizné meg, Charles Leclerc pedig megmutatná, milyen műszaki és stratégiai hiba nélkül lehozni egy szezont. Ám az elmúlt másfél év és a múlt heti tesztek eredményei alapján az egyéni világbajnoki pontversenyben nagy csodának kéne történnie, hogy Max Verstappen ne szerezze meg sorozatban a negyedik világbajnoki címét.
A tavalyi beharangozó írásunkban azt írtuk, hogy nem elképzelhetetlen, hogy Max Verstappen a 2022-esnél is nagyobb fölénnyel fogja megvédeni a világbajnoki címét. Arra azonban mi sem számítottunk, hogy a szezonbeli 15 futamgyőzelmét 19-re, a 7 pole pozícióját pedig 12-re növeli. Idén még két futammal többet rendeznek, hiszen Imola és Sanghaj is visszatér a rekordot jelentő 24 versenyes idény során. Ez pedig azt jelenti, hogy több esély van arra, hogy az immáron háromszoros holland világbajnok tovább dönti a csúcsait, és még dominánsabb teljesítménnyel szerzi meg a negyedik világbajnoki címét.
Emellett szólnak a bahreini teszten történtek is. A múlt heti, csatornafedél-problémákkal teletűzdelt tesztelésen Max Verstappen mindössze a hatodik leggyorsabb időt futotta, és a két Ferrari, George Russell és Csou Kuan-jü mellett a csapattársa, Sergio Pérez is előtte zárt a rangsorban. Ám, mint kiderült, Max Verstappen alaposan megtankolt autóval, letekert motorral és eggyel keményebb keverékű gumiabronccsal ért el mindössze 433 ezreddel lassabb köridőt a bahreini pályán, mint a teszt zárónapján leggyorsabb Charles Leclerc. Nem csoda tehát, hogy
Fernando Alonso szerint Verstappen címvédése lényegében már most kihirdethető, a holland pilóta pedig elégedett volt az idei koncepcióval. Természetesen a sikerhez az is kell, hogy a csapatfőnöke, Christian Horner akár egész idényt végigkísérő botránya ne nyomja rá a bélyegét Verstappen teljesítményére, de a holland profizmusát ismerve ettől nem valószínű, hogy tartani kell.
A Forma–1 történetében először egyetlen változás sincs a rajtrácson: mind a 20 pilóta megmaradt, ráadásul ugyanannál a csapatnál. Az viszont garantált, hogy 2025-ben nem ezt a felállást látjuk majd. Már azelőtt biztosra vehető volt mindez, hogy február elején a Ferrari váratlanul bejelentette Lewis Hamilton leigazolását, ám ezzel egy olyan pilótakeringő indult be, amelyet a versenyhétvégékkel párhuzamosan végigizgulhatunk majd a szezonban. Hamilton távozásával ugyanis Carlos Sainz számára nem maradt hely a Scuderiánál, de ugyanígy 2024 végén jár le a szerződése további 11(!) pilótának. Név szerint: Sergio Pérez, Fernando Alonso, Esteban Ocon, Pierre Gasly, Daniel Ricciardo, Cunoda Juki, Valtteri Bottas, Csou Kuan-jü, Kevin Magnussen, Nico Hülkenberg és Logan Sargeant.
A szezon végére Alonso 43, Hülkenberg 37, Bottas és Ricciardo 35, Pérez 34, Magnussen pedig 32 éves lesz, így nekik minden bizonnyal nagyot kell idén villantaniuk ahhoz, hogy a sportágban maradás mellett akár rögtön egy élcsapathoz kerüljenek.
Ebben a pillanatban elindult a Forma-1 2024-es szezonja.
Egyelőre a Red Bull pilótája, a mexikói Sergio Pérez és a Ferrari versenyzője, Carlos Sainz autózta a legjobb időt.
Nyolc perc után 1:34.630-as idővel Lewis Hamilton a leggyorsabb, után a csapattársa, a brit George Russell autózta a második legjobb időt.
Megérkezett a Red Bull háromszoros világbajnoka, aki 1:33.900-as idővel azonnal az élére állt.
A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton alatt folyamatosan pattog a Mercedes, leginkább a gyors kanyarokban.
A pattogás ellenére a brit pilóta megautózta a második legjobb időt, és feljött Verstappen mögé.
A Mercedes brit pilótája 1:33.749-es idővel megautózta a legjobb kört, így Verstappen és Hamilton elé került.
A teljes mezőny közepes keveréken teszi a köröket az első szabadedzésen.
Max Verstappen a legjobb idővel az élen áll, de folyamatosan panaszkodik a beállításokra. Most éppen a váltóval van gondja.
A holland világbajnok egyelőre az élen áll a legjobb idővel, de úgy érzi, az autója nem teljesít jól.
A McLaren vesrenyzője, az ausztrál Oscar Piastri van az élen, aki 1:33.113-as időt autózott, mögötte Verstappen és Russell.
Egyre többen teszik fel a lágy keveréket, most a McLaren másik pilótája, Lando Norris vette át a vezetést 1:32.901-es idővel.
Most az AlphaTauri versenyzője, Daniel Ricciardo autózta meg a legjobb kört 1:32.869-es idővel.
A holland pilóta most a motornyomaték beállításokkal nem elégedett.
Továbbra is Daniel Ricciardo az élen, mögötte pedig a két McLaren, Norris és Piastri.
Egyelőre a McLaren, az AlphaTauri és a Stake F1 Team pilótái autóznak lágy keveréken.
Az Aston Martin veterán pilótája óriási kört ment, és feljött az ötödik helyre.
Ennyi idő maradt az első szabadedzésből. Az élen továbbra sincs változás.
Itt a vége az első szabadedzésnek, ami bombameglepetéssel zárult. Az élen a Visa Cash App RB ausztrál pilótája Daniel Ricciardo végzett, a negyedik helyre pedig beautózott a csapattársa, a japán Cunoda Juki. A második és a harmadik helyen a két McLaren végzett.
Köszönjük, hogy velünk tartották. Délután élőben közvetítjük a második szabadedzést is.