Kövesse velünk az F1 Kínai Nagydíj futamának eseményeit!
Köszöntjük Olvasóinkat az F1-es Kínai Nagydíj élő közvetítésében! Ezúttal is Max Verstappen indul az élről, ám a holland ezen a pályán még sosem nyert versenyt – a 26. különböző pályán szerezhet futamgyőzelmet. Mögüle Pérez és Alonso rajtol, míg a Ferrarik csupán a 6-7., Hamilton pedig a 18. helyről vág neki a futamnak.
Az Aston Martin megóvta az időmérő végeredményét, de Carlos Sainz nem kapott büntetést. A rajtrács így is változott, de abban, hogy Logan Sargeant a bokszból indul csak a 20. rajtkocka helyett.
A Pirelli kétkiállásos taktikát jósol úgy, hogy két etapban is közepes keverékű gumikat használnak majd a pilóták. Verstappennek és Péreznek viszont csak egy szett új közepes abroncsa maradt.
Hamilton, Alonso és Ricciardo nyert már Sanghajban a jelenlegi mezőnyből, rajtuk kívül Verstappen és Bottas állt itt dobogón.
Az ég felhős, a páratartalom 60% feletti, de (nagyobb) eső nem várható. 19 fokos a levegő, 31 fokos az aszfalt hőmérséklete.
Az eddigi 16 sanghaji versenyből 13-szor lett dobogós a pole-ból induló, 9-szer pedig nyert is. 7 futamon volt már biztonsági autós fázis, 5 futamon pedig eső.
Stroll, Hamilton, Cunoda és Sargeant lágyakon, Magnussen keményeken, a többiek közepes gumikon rajtolnak.
Elindult a mezőny a gumik bemelegítésére, mielőtt nekivág az 56 körös futamnak. Emlékeztetőül a rajtsorrend:
Verstappen, Pérez, Alonso, Norris, Piastri, Leclerc, Sainz, Russell, Hülkenberg, Bottas,
Stroll, Ricciardo, Ocon, Albon, Gasly, Csou, Magnussen, Hamilton, Cunoda, Sargeant (bokszból).
Hülkenbergnek ez a 208. F1-es versenye – csak Andrea de Cesaris indult el ennyi hétvégén azok közül, akik sosem nyertek futamot. Jó eséllyel meglesz a rekordbeállítás. Jöhet a rajt!
Megelőzte Pérezt, akit Norris is veszélyeztetett. Leclerc és Sainz is visszaesett két helyet.
Az Alonso-Pérez párharc miatt máris két másodperc Verstappen előnye. A Ferrarik Hülkenberget már visszaelőzték, ahogy Stroll is a Haas előtt. Hamilton egyelőre nem tud zárkózni.
Sokáig nem tudta megtámadni őt a mexikói, de végül elment mellette. Kérdéses, mennyire koptak Alonso gumijai a korai gyors tempóval.
Russell Piastrival harcol az 5. helyért. Hamilton egy előzéssel a 17. helyen.
Verstappen előnye már 6 másodperc Pérez előtt. Alonsónak már Norrisra kellett figyelnie, de a brit a hosszú egyenes végén előzött. Piastri mögött pedig felsorakozott Russell és a két Ferrari.
Leclerc megelőzte Russellt. Alonso sokat veszít, a korai remeklése a gumiállapotot lerontotta.
A lágyakon rajtolók közül néhányan már jöttek is kereket cserélni – Stroll és Hamilton még nem.
Máris nyolcan voltak a bokszban, a közepes gumik sem bírják túl jól a körülményeket. Hamilton szerint nem közepeseket kellett volna kapnia a lágyak után, hanem keményeket.
Sainz is támadja Russellt.
Megelőzte Piastrit, miközben Alonso és Russell is a bokszban.
Verstappen és Pérez is a bokszban járt, egymás után, de hibátlanul megoldotta a Red Bull. Norris, Leclerc, Piastri, Sainz, Ricciardo és Magnussen nem volt még kereket cserélni.
Hamilton Cunodát megelőzve a 15. helyre lépett előre.
Gasly jobb hátsó kereke lerepült, és elütötte az Alpine egyik szerelőjét. A rádiózás alapján sértetlenül megúszta az esetet.
Verstappen még a pályán megelőzte Leclerc-t, így a második, Norris mögött. Magnussen mellett a két Ferrari és Norris nem volt még a bokszban.
A Verstappen által a pályán megelőzött Norris és Leclerc még mindig kivár, akár egykiállásos taktikában is gondolkodhatnak majd. Ezzel esetleg meglephetik Pérezt a dobogós helyekért. A vezető négyes mögött Alonso, Russell, Piastri, Stroll, Sainz és Hülkenberg állnak pontszerző helyeken.
Bottas motorhiba miatt félreállt, de nem a legjobb helyen. Egyelőre nincs (virtuális) biztonsági autós fázis.
Bottas kiszállt, az FIA pedig sok idő elteltével döntött a virtuális biztonsági autós fázis mellett. Leclerc ki is jött a bokszba, majd Alonso mögé tért vissza. Norris pont lekéste a kiállást, de talán még lesz esélye a következő körben.
Kitartott a VSC-fázis, Bottas autója nehezen mozdul, így Norris is kiállhatott alatta. A harmadik helyre jött vissza, a két Red Bull mögé.
Nem tudják megmozdítani Bottas sebességbe ragadt autóját, így a VSC-fázist biztonsági autós fázis váltja fel. Többen is kiállnak a bokszba ennek köszönhetően, így a két Red Bull és Alonso is.
Az első nyolcból csak Sainz nem jött ki az elmúlt két körben. Verstappen, Norris, Leclerc, Pérez, Sainz, Alonso, Russell, Piastri, Ricciardo és Stroll az első tíz sorrendje. Alonso lágyakra váltott, a többiek keményekre.
A kör végén bejön a biztonsági autó. Alonso kivételével talán már az élmezőny többször nem jön ki a bokszutcába, a spanyolnak viszont különösen fontosak a következő körök.
Stroll autója meg is sérült a nagy helyezkedésben. Az élmezőny gond nélkül eljött, nincs változás az első nyolcban.
Stroll felöklelte Ricciardót, ez okozta a gondot, valamint Cunoda és Magnussen is defektet kapott. Őrület volt a mezőny hátsó felében, visszajön a safety car a félreálló autók miatt.
Alonso megelőzte Sainzot, még az újabb biztonsági autós fázis kezdete előtt. Kisebb csoda, hogy Ricciardo a pályán tudja tartani az autóját, ahogy Magnussen és Stroll is folytatja, ám Cunoda félreállt, ez okozta Bernd Maylander visszatérését.
Verstappen, Norris, Leclerc, Pérez, Alonso, Sainz, Russell, Piastri, Ricciardo, Hülkenberg, Hamilton, Ocon, Albon, Sargeant, Csou, Gasly, Magnussen és Stroll a sorrend. A kör végén kijön a biztonsági autó, és jöhet a folytatás.
Nem voltak ütközések, sem pozíciócserék. Alonso támadná Pérezt a lágyakon.
Ricciardo autója mégis megsérülhetett, ő az, aki folyamatosan esik vissza. Hamilton így már pontszerző helyen.
Sargeantet, Magnussent és Strollt is megbüntették, Ricciardo pedig közben fel is adta a futamot. Leclerc nyakán van Pérez és Alonso is.
Épp a két büntetett, Stroll és Magnussen vív látványos harcot egymással. Verstappen 2,5 másodperccel vezet Norris, 5 másodperccel Leclerc előtt. A monacóival továbbra sem bír Pérez, sem Alonso.
Leclerc még mindig tartja Pérezt, Alonso leszakadt már róluk. Norris viszont így már 4 másodperccel vezet előttük, egyre jobb az esélye akár a második helyre is.
Pérez elment mellette, aki 5,5 másodperces hátrányból üldözheti Norrist a második helyért.
Hülkenberg mellett ment el, már a kilencedik. Pérez egyelőre nem közelít Norrisra, és Leclerc sem szakad le, de ez talán a gumispórolásnak is köszönhető. Még 15 kör van hátra.
A futam elején második volt, most a lágy gumikon nem bírja tovább, és az újabb bokszkiállása után már pontszerző helyen sincsen. A végére azért néhány pontot még szerezhet.
Verstappen 8,5 másodperccel vezet Norris, további 4,5-tel Pérez előtt. Mögöttük Leclerc, Sainz, Russell, Piastri, Hamilton, Hülkenberg és Ocon áll pontszerző helyen, de Alonso könnyen megkavarhatja még e sorrend végét.
Alonso már a kilencedik helyen, a hajrában Hamiltonnal és akár Piastrival is harcolhat.
Ahogy az időmérőn Sainz, ő is megcsúszott a célegyenest megelőző kanyarban, a kavicságyon megpördült – volna, azonban óriási reflexszel megfogta az autót. Olyannyira sikeresen, hogy azóta már meg is előzte Hamiltont, sőt Piastrit is.
Stabilizálódnak a viszonylag nagy különbségek az élmezőnyben, egyedül Piastri és Hamilton van közel egymáshoz. A 8. helyért küzdhetnek meg.
Hamilton még mindig egy másodpercre van Piastritól. Hülkenberg 10. helye nincsen veszélyben, megint a Haas szerezhet pontot a "kiscsapatok" közül. Csou szórakoztatja előzésekkel még a hazai közönséget.
A leggyorsabb körért járó bónuszpontért lehet még csata, egyelőre Alonso birtokolja azt.
A Csou autójáról lerepülő törmelék sem okozott már gondot. Verstappen a 26. különböző pályán szerzett futamgyőzelmet, és az idei versenynaptárban szereplő helyszínek közül már csak Szingapúr hiányzik neki. Norris már a 15. dobogóját szerezte, győzelme azonban továbbra sincsen. Pérez zárt harmadikként, ami neki is a legjobb sanghaji eredménye.
Leclerc, Sainz, Russell, Alonso, Piastri, Hamilton és Hülkenberg szerzett még pontot. A bónuszpont Alonsóé maradt.
Verstappen 110 ponttal vezeti az összetettet, a második Pérez 85 egységgel. A Forma-1 2024-es szezonja két hét múlva a Miami Nagydíjjal folytatódik. Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk!