Red Bull első sor, McLaren harmadik hely, a Ferrarik viszont betliztek az időmérőn, hiszen Carlos Sainz Jr. is csupán negyedik, míg Charles Leclerc egyenesen csak a nyolcadik helyre ért oda. Lando Norris harmadik és Fernando Alonso 5. helye viszont azt jelzi, hogy lesznek izgalmak bőséggel Szuzukában.
Korán kelő kedves olvasóinknak izgalmakban gazdag futamot kívánunk! Pontban 7 órakor kezdődik a Japán Nagydíj, tartsanak velünk!
A szombati időmérőn egy valami nem volt kérdés: a két Red Bull ismét a leggyorsabb volt, és Max Verstappen, ha nem is sokkal, de ismét megverte csapattársát, Sergio Pérezt.
Lando Norris harmadik és Oscar Piastri hatodik helye jelzi, hogy számolni kell a McLarenekkel, a Mercedes viszont megint nem brillírozott, a hétszeres világbajnok, Lewis Hamilton a 7., míg George Russell a 9. helyről startolhat.
Max Verstappen hosszú-hosszú idő után először nem tudott befejezni egy futamot Melbourne-ben, de a világbajnoki címvédőt úgy tűnik nem viselte meg a kudarc, hiszen ismét az első rajtkockából várja a zöld jelzést.
Nem meglepő módon Szuzukában is minden jegyet eladtak a futamra.
A legendás pályán 1987 óta rendeznek Forma-1-es futamot, a mai lesz a 32. verseny, négy Japán Nagydíjat ugyanis nem Szuzukában, hanem a Fuji Ringen rendeztek meg.
Lekerülnek a melegítő paplanok az abroncsokról, szaladnak le a szerelők a pályról, indulhat a felvezető kör.
A mezőny fele a közepes keverékeket választotta, az első tízből egyedül Fernando Alonso lesz lágy gumikon a rajtnál.
A két Red Bull gond nélkül eljött az első kanyarban.
Alex Albon Williamse a gumifalban, de Daniel Ricciardo versenye is véget ért.
Lance Strollal csatázott, amikor az egybként hibázó Daniel Ricciardót rálökték egy kicsit. Most lehet takarítani a pályát.
Állórajttal folytatódik majd a verseny, amint rendbetették a pályát és eltakarították a romokat.
Szegény Daniel... most lehet rajta nevetni... "Ennyi volt... Visszatértünk... Nagyon visszatértünk... Ennyi volt"
Nagy baleset miatt áll a verseny, amit rögtön az első kanyarban történt ütközés miatt meg kellett szakítani. Alex Albon landolt a falban.
A boxban pihenő versenyzők így hamarosan visszaülhetnek az autóba, mert a hivatalos tájékoztatás szerint 14.31-kor, azaz 7.31-kor újraindul a futam.
Ha lemaradt volna az izgalmakról, máris megnézheti, miért kellett az első kanyar után piros zászlóval megszakítani a Japán Nagydíjat. Hát ezért!
Már az autókban a fiúk, szépen felsorakozva a boxutcában.
Azaz kap még egy esélyt az immár két autóval karcsúbb mezőny, hogy most már valóban elkezdődjön a Japán Nagydíj.
És most már kezdődjön el valóban a futam!
Az élen nincs változá, Verstappen, Pérez, Norris és Sainz az első négy sorrendje.
A mezőny két veterán világbajnoka igyekszik lőtávolban maradni, de nem lesz könnyű dolguk, ha előzni akarnak.
Sainznak még az is belefért, hogy kicsit elmérje az egyik kanyart, olyan messze van tőle Norris, hogy nem jelentett veszélyt, illetve annyira le van maradva Verstappentől, hogy pár tized nem oszt, nem szoroz.
A negyedik körben ezt a képet rögzítette a kamera, de a 8.-ban is hasonló a helyzet:
Az egyik Stake és Cso is járt már a boxban.
Verstappen rádiózott erről a csapat vezető mérnökével.
Lawrence Sargeant előzte meg szépen Pierre Gaslyt, és jött fel ezzel a 13. helyre. Fernando Alonso mögött pedig Oscar Piastri keresi a lehetőséget.
A brit kerekeit 2,3 másodperc alatt cserélték le a McLaren profijai. Csonál ugyanez 5,3 másodpercig tartott a Stake szerelőinek.
Az Aston szerelői is villámgyorsak voltak.
Cso gurult vissza boxba, a szerelők kicsit kerülgették a Stake Kick Saubert, majd a kínai versenyzőt betolták a garázsba, ő pedig elkezdett kikászálódni az autóból. Albon és Piastri után tehát ő is befejezte.
A Melbourne-ben kiesett címvédő holland több mint öt másodperccel vezetett Pérez előtt, amikor a mexikói kiment kereket cserélni.
A fiatal brit szépen autózta körbe veterán honfitársát. Közben Verstappen is kint volt egy kerékcserén, így most Leclerc, VErstappen, Norris, Russell, Hamilton, Sainz, Alonso az élmezőny sorrendje.
Előbb Hamiltont, majd Russellt előzte meg ugyanott a mexikói két körön belül, így máris visszakapaszkodott a 4. helyre. Hamilton közben a kemény abroncsok erős kopására panaszkodik a rádióban.
Aki a bemutatót tartja: Lando Norris
A Ferrari látványosan gyorsabb volt, mint a Mercedes. A német csapatnál nagyon keresik a megfelelő pillanatot a kerékcserére.
2,6 másodercig tartott az akció, így a brit vissza tudott állni a középmezőny elé.
Verstappen, Leclerc, Pérez, Norris és Sainz a sorrend. Közben Hamilton is túl van egy sikeres kerékcserén.
A monacói az egyetlen, aki még nem volt kint a boxban, és nagyon úgy néz ki, hogy egy boxkiállásos stratégiára játszik vele a Ferrari. És egyelőre bejönni látszik a taktika, mert, ha közel 7 másodperc hátránnyal is, de azért tartja a dobogós helyet.
Leclerc és Norris egyszerre ment ki a boxba, majd egyszerre lőtt ki a pitből, de, míg a monacói visszajött George Russell elé, addig ez a mclarenesnek nem sikerült.
A holland több mint 10 másodperccel vezet Pérez előtt, de még biztos, hogy ki kell jönnie egy kerékcserére.
Charles Leclerc először a boxban, és, ha tényleg utoljára is, akkor feladhatja a leckét a Red Bulloknak.
A finn Valtteri Bottas üldözi a dán Kevin Magnussent, de nem sok sikerrel, mert a Haas láthatóan sokkal gyorsan az élénkzöldben pompázó Stake Saubernél.
Pérez 2,1, Alonso pedig 2,4 másodpercet töltött kerékcserével, előbbi az ötödik, míg utóbbi a 8. helyre állt vissza a mezőnybe.
A hollandnak olyan előnye volt, hogy a második helyre tudott visszaállni Sainz mögé. A Red Bull csapat 2.0 másodperc alatt kapta le és dobta fel a négy gumit az autóra.
2,9 mp volt a csere, azaz kellően gyors, de a spanyol így is csak a 7. helyre tudott visszajönni.
A spanyol pont akkor előzte meg nagyon könnyen Hamiltont, amikor George Russell kiment kereket cserélni, így a 7.-ről az 5. helyre lépett fel Sainz. Verstappen, Pérez, Leclerc és Norris van még előtte.
A 3 másodperc bizony már nem számít valami szuper időnek, így a brit sztár csak a 9. helyre állhatott vissza Cunoda elé.
Logan Sargeant ralizott egyet, miután eldobta az egyik kerékvető. Beszáguldott a sóderágyba, de nem kevés port felverve és felpakolva a pályára, visszaevickélt az aszfaltra. A veszély elmúlt, a sárga zászlót eltették.
Elfékezte magát a brit, a spanyol pedig észnél volt, egyből támadott, és feljött a negyedik helyre Leclerc mögé. A csapatrádióból közben furcsa üzenet szólt: ne veszíts időt a Sainzcal való védekezéssel, mi Norrisszal csatázunk. Azért ez furcsa, amikor a dobogóért harcol a versenyződ...
Sainz nagyon simán ment el mellette, miközben az az igazság, hogy Norris a fasorban sincs.
Öt körre a futam vége előtt Max Verstappen több mint 11 másodperccel vezet, annyira egyedül autózik, hogy a rendező nem is mutatja. Majd csak az utolsó körben, amikor leinti a kockás zászló.
Russell próbálta megelőzni Piastrit, akinek nem maradt más választása, mint levágni az egyik kanyart.
A világbajnoki címvédő holland bő tíz másodperces előnnyel nyerte meg az idény negyedik futamát, ami neki már a harmadik győzelme. Verstappen ezzel pályafutása 57. győzelmét aratta!
Kettős RB-győzelem, mert Sergio Pérez lett a második, Carlos Sainzé a dobogó harmadik foka, míg a bátor boxtaktikával versenyző Charles Leclerc lett a negyedik.
Piros zászlóval indult, és, ha az élen nem is volt csata, azért a mezőnyben láttunk izgalmas dolgokat. Köszönjük a figyelmet, folytatás Sanghajban!
Két hét múlva Kínában jön a folytatás, akkor is várjuk Önöket! További szép napot!