Az események közül öt ugyanaz, mint a 2024-es Naptárban, Kína és Miami mellett Austin, Brazilia és Katar is rendez majd szombati futamokat.
Belgiumban is volt már sprint, 2023-ban, bár ezt végül az idei naptárból az Azeri Nagydíjjal együtt kiszedték a Kínai Nagydíj és a Miami Nagydíj kedvéért - írja a Motorsport.
A lap hozzátette,
a belga sprintfutam visszatérése az Osztrák Nagydíj kárára történik, mely 2022 óta folyamatosan ott volt a naptárban, míg a 2021-es bevezetése óta a Brazil Nagydíj lesz az egyetlen, ami minden évben rendezhet rövidebb versenyeket, ezek ugyanis itt rendre jól sikerülnek.
Katar és az Amerikai Nagydíj először 2023-ban kerültek be a sprintnaptárba, ekkor bővítették azok számát háromról hatra, így pedig idén és jövőre is maradnak.
A sprintversenyeket 2021-ben vezették be a Formula-1-ben, akkor még sprintkvalifikáció néven, és arra szolgált, hogy a vasárnapi nagydíjak rajtsorrendjét meghatározza - írja a Formula.hu. Ez tavaly óta már nincs így, a sprintfutam önálló eseménnyé vált, amely nagyjából 100 km-es távú, azaz harmadannyi, mint a „rendes” verseny. Fontos különbség még, hogy ezeken nincs kötelező kerékcsere, mint a (száraz) futamokon.