A Red Bull csapatfőnöke úgy véli, talán túl bonyolult irányt vettek az RB20-as modellel, míg a riválisok a korábbi autóik egyszerűbb továbbfejlesztését választották. Horner szerint a vb-címvédő csapatnak néhány dolgot le kell egyszerűsítenie ahhoz, hogy visszanyerjék versenyképességüket.
A McLaren mindössze nyolc ponttal van lemaradva a Red Bull mögött a konstruktőri versenyben, ez pedig annak is köszönhető, hogy sikeresen továbbfejlesztette autóját a tavalyi évhez képest. Ezzel szemben a Horner vezette alakulat úgy döntött, hogy koncepcionális változtatásokkal forradalmasítja a tavalyi RB19-est, amely 22 nagydíjból 21-et megnyert.
Most ez a drasztikus eltérés egyre költségesebbnek tűnik a közvetlen riválisokhoz mérve. Horner elmondta, hogy az RB20 első és hátsó része között "szakadás" van, és az autó kiegyensúlyozása egyre nehezebbé válik. Hangsúlyozta azt is, hogy a szélcsatorna és a pályán mutatott teljesítmény közötti összefüggés hiánya a csapatot a fejlesztés fekete lyukaiba vezeti.
„Úgy gondolom, hogy az autó minden aspektusát meg kell vizsgálni.
Egyensúlyprobléma van az autóval, ami nem teszi lehetővé, hogy a versenyzők elkötelezzék magukat a kanyarok bejáratánál. Amikor megnyugtatod a hátsó részt, azonnal az elsőt veszélyezteted, így aztán alulkormányozottság lesz a vége, és így kinyírod a gumikat”
– mondta a RacingNews365-nek a Red Bull csapatfőnöke.
„Ha megnézzük a McLarent, úgy néz ki, mintha a tavalyi autó evolúciója lenne, egy sokkal egyszerűbb autó, mint a miénk. Talán egy kicsit túl bonyolultra sikerült, és talán le kellene egyszerűsítenünk néhány dolgot” – tette hozzá Christian Horner.