A Forma-1-es Azeri Nagydíj időmérőjén az Olasz Nagydíj győztese, Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót. A Ferrari pilótája mögött az élmezőnyt tekintve Oscar Piastri, Carlos Sainz, Sergio Pérez, George Russell és Max Verstappen volt a sorrend, a McLaren sztárja, Lando Norris csak a 15. helyről indulhatott, a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton pedig csupán a bokszkijáratból startolhatott.
Leclerc nagyon jól kapta el a rajtot, ahogyan a két Red Bull is, Pérez Sainz, Verstappen pedig Russell elé tudott kerülni a futam elején. Norris és Hamilton is remekül kezdett, mindketten folyamatosan kapaszkodtak fel a középmezőnyben.
A rajtnál kissé beragadó Piastri egyre közelebb került az éllovashoz,
a hatodik körnél már bőven egy másodpercen belül volt Leclerc-hez képest, ám a monacói később növelni tudta előnyét elsődleges üldözőjével szemben.
Norris versenytempója továbbra is rendben volt, a McLaren brit pilótája a 14. körben már az 5. helyen haladt, igaz, kerékcserére még nem állt ki. Verstappen nem tudott dobogós helyek közelébe férkőzni, Leclerc viszont már 6 másodperces előnnyel haladt az élen. A 16. körben Norris látványosan fékezgetett Pérez előtt, veszélyesen lelassította a mexikóit, amíg tudta, így volt képes a bokszkiállása után Piastri visszajönni a Red Bull pilótája elé. A kerékcseréjét követően Leclerc nagyon lassan jött ki a bokszból, csak később gyorsított rá, melynek köszönhetően a 6 másodperces előnye jelentősen lecsökkent.
A 20. körben Piastri szenzációs manővert bemutatva előzte meg az élen a monacóit,
aki aztán azonnal próbálta visszaelőzni az ausztrált, az első helyért őrületes csata zajlott a bakui versenypályán.
Nem csak az első helyért zajlott hatalmas küzdelem, a hetedik Verstappen az előtte haladó Norrist üldözte rendületlenül, Pérez és Leclerc pedig Piastrit ostromolta. A Ferrari sztárja a 29. körben indított támadást a McLaren pilótája ellen, aki gyönyörűen védekezett és a kigyorsításnál sem hibázott. A két versenyző folyamatos harcot vívott egymással, Leclerc mindent megtett az előzés érdekében, de Piastri remekül állta a sarat.
Verstappen sokáig nem tudta megelőzni a vb-pontversenyben első számú riválisát, Norrist, sőt, a 34. körben Russell is lehagyta a Red Bull háromszoros világbajnokát, ám a kerékcsere után a holland mégis a McLaren versenyzője elé tudott kerülni.
A 44. körben hat tizedre volt Leclerc Piastritól, de az újabb próbálkozást is hárította az ausztrál, aki egyre közelebb volt pályafutása második futamgyőzelméhez. A monacói az utolsó körökre leszakadt és a második helyet megcélzó Pérez támadásait kellett visszavernie. A 49. körben Norris végül visszaelőzte Verstappent, a futamot a 15. helyen kezdő brit a lehető legtöbbet kihozta a versenyéből, ráadásul a leggyorsabb körért járó bónuszpontot is bezsebelte. Az 50. körben drámai ütközést láthattak a szurkolók, ugyanis Leclerc és Pérez csatájába Sainz is beleszólt,
a Ferrari spanyol pilótája összeütközött a mexikóival, így mindkét autó a falban kötött ki, ezzel mindketten elbukták azt, hogy a dobogóra álljanak.
A virtuális biztonsági autós szakasz után az élen nem történt változás, Piastri a Magyar Nagydíj után megszerezte karrierje második futamgyőzelmét,
a második helyen Leclerc, a harmadik pozícióban pedig Russell futott be.
A 2024-es Forma-1-es szezon szeptember 20. és szeptember 22. között a Szingapúri Nagydíjjal folytatódik.
Tizenhét versenyhétvége után a 313 pontos Max Verstappen vezeti az összetettet a 254 pontos Lando Norris és a 235 ponttal rendelkező Charles Leclerc előtt. Az egyéni pontverseny negyedik helyén a 222 pontos Oscar Piastri áll, mögötte Carlos Sainz 184, Lewis Hamilton 166, George Russell és Sergio Pérez pedig 143 ponttal rendelkezik.
A konstruktőrök között a McLaren 476 ponttal vezet, 20 ponttal megelőzve a második Red Bullt, és 51-gyel a harmadik Ferrarit.