Egy kerékpárverseny két esetben állhat meg: az egyik, ha a borzalmas időjárási körülmények miatt törölni kell a szakaszt. Erre a legutóbbi példa nagy versenyekről a tavalyi Tour de France, amikor a harmadik hét végén az óriási vihar és jégeső miatt a hegyről lefolyó sárlavina teljesen elzárta az utat az Alpokban. Az utolsó előtti, mindent eldöntő, 130 kilométerre tervezett etapot pedig 58 kilométeresre rövidítették.
A Magyar Körverseny újkori, 2015 óta íródó történetében is volt már példa hasonlóra: három éve az első, Keszthely és Zalaegerszeg közötti szakaszt kellett félbeszakítani egy hatalmas vihar miatt. Azóta minden etapot végig tudtak tekerni az elejétől a végéig a versenyzők.
A másik eset, amikor a pelotonnak be kell húzni a féket, amikor egy vasúti fénysorompó le van engedve. A vonatokat ugyanis a szervezők nem állíthatják meg, ez az egyetlen válfaja a szárazföldi közlekedésnek, ami "erősebb", mint egy kerékpárverseny.
Mivel az első nap esztergomi körpályája egyetlen nyomvonalat sem keresztezett, ezért ott még nem volt ilyen probléma. Aztán az Alföldre áttérve mind a második, mind a harmadik szakaszon okozott kellemetlenséget egy-egy szerelvény.
Szombaton egy kisebb személyvonat, vasárnap pedig a Budapestről Nyíregyházára közlekedő Kócsag Intercity akasztotta meg egy kicsit a mezőnyt. Egy másik közös pont is volt a legutóbbi két szakaszban, mindkettőt a CCC Team olasz sprintere, Jakub Mareczko nyerte.
Kedden az Alföld után az Északi-középhegység lesz az események helyszíne. Sárospatakról Kazincbarcikára - a végén egy dombos körpályával - tekernek a versenyzők. Miskolcon szakadó esőre ébredtünk, de az előrejelzések szerint mire elkezdődik a 180 kilométeres etap, addigra az idő is jobbra fordul.