![]() |
A mezőny véleménye megoszlik. Van aki feladja a hosszú várakozás után a versenyt és azt mondja, hogy inkább várost néz, van aki végigszenvedi a több óra egy helyben állást, de abban sokan egyetértenek, hogy a szervezőség rossz döntéseket hoz (például kedden fél négytől negyed hétig kint tartotta a hajókat a vízen, amikor lehetett tudni, hogy a szél már nem fog feltámadni).
Az indulók egy része óvást nyújtott be, és itt a hibáját a zsűri is elismerte, de azóta az indulók mindenért a szervezőséget hibáztatják. A zsűri a versenyszabályokkal védekezik, és nagyrészt tartja magát az előre leírtakhoz.
A közhangulat nem túl pozitív, de a mai egy órás rajton a mezőny nagy része elindult. Egy-két versenyző kiállt várost nézni és feladták a versenyt, köztük a vasárnap éjszakai - az eddigi legkeményebb - futamon győztes Soponyai vezetésével induló hajó. A futamokat kedd óta rendre lefújják így érdemleges nyertes azóta sincs. A keddi futamot egyetlenegy hajó nyerte: a Bavaria 41/42 hajóosztályból a 34-es hajó. Tegnap éjszaka a zsűrihajó egy halászhajóval ütközött Rab mellett, a halász élete a véletlenen múlt, a halászhajón keletkezett egy hatalmas lyuk, amit Krk szigetén próbálnak megjavítani.
Végül a legutolsó futamra rendbe jöttek a dolgok, feltámadt a szél. A Rab szigetéről Sukosanba tartó futam izgalmas és szoros verseny volt, melynek során a 36-os hajó lett az első befutó. Végül a nappali futamból, a nézeteltérések és a szél hiánya miatt éjszakai verseny lett. Végül a zsűri a reklamációk, az óvások és az elégedetlenség hatására nagyon összeszedte magát, így a futam végére mindenki elégedett lehetett.
A mai nap a playoffal telik, a két hajóosztály nyertesei mérik össze tudásukat Sukosanban. Utána egy díszvacsora a helyi étteremben, és a díjkiosztó következik.
Ez volt a befutó sorrendje:
Bavaria 41/42 hajóosztály:
1. 41-es számú hajó, Dr. Orbán István skipper
2. 45-ös számú, hajó Kiss István skipper
3. 31-es számú, hajó Medgyesi János, skipper
A playoffban a 41 es hajó indul, Dr. Orbán István skipperrel.