A Gartner piackutató cég felmérése szerint az idei év első három hónapjában 112,7 millió mobiltelefont értékesítettek világszerte, ami 18 százalékkal több az egy évvel korábbi időszak eladásainál. A világszerte növekvő keresletet főként azok a felhasználók hajtják előre, akik meglévő mobiltelefonjaikat kívánják új készülékre cserélni. Segítségükkel az iparág akár kétszámjegyű eladásnövekedést is elérhet idén éves szinten - olvasható a jelentésben.
2003 első negyedévében 35 százalékos részesedésével tovább őrizte piacvezető pozícióját a finn Nokia, amely 39,5 millió dollár értékben adott el telefonokat. A második és harmadik helyért az amerikai Motorola és a koreai Samsung mérkőzött meg: az előbbi cég egy évvel korábbi 17,6 százalékos részesedése az idei év elejére 14,7 százalékra esett, míg a Samsung az eladások 10,5 százalékát tudhatja magáénak. A harmadik helyen álló német Siemens 7,6 százalékos, a japán-svéd Sony Ericsson pedig csupán a 4,8 százlékos piaci részesedést birtokolt az első negyedévében.
A Gartner elemzői jelentésükben azt jósolják, hogy a mobilkészülékek ára a gyártók közötti heves verseny hatására tovább csökken majd az idei évben. Bár az eladások zömét továbbra is az alsó árkategóriás készülékek teszik majd ki, a színes kijelzők, illetve az integrált digitális kamerák sok felhasználót ösztönöznek majd drágább modellek megvásárlására.