A Sony március 4-én publikált, az Egyesült Államokban elvégzett felmérése kimutatta, hogy délután öt és este tizenegy óra között a legmagasabb az online játékosok száma, amely időszak nagyjából egybevág a tévéadók fő műsoridejével. A Playstation konzolok gyártója szerint az este 8-11 közötti időszak online játékosainak 65 százaléka kerül ki a reklámszempontból igen fontos 18 és a 34 év közötti korcsoportból. Ez pedig minden bizonnyal a tévéműsorok rovására megy, melyeknek pontosan ebben az időszakban van a fő műsoridejük - állítja a társaság
A Sony adatai szerint egyébként csak Észak-Amerikában nagyjából tíz százalék, azaz mintegy 2,6 millió ember van állandóan online jelen a Playstation2 felhasználói táborából.
A Reuters híre szerint több televíziós társaság is elismerte, hogy a videójátékok egyre növekvő népszerűsége állhat annak hátterében, hogy a fiatalabb generációk körében egyre kevésbé vonzó az egyszerű tévénézés.