A hegedűk és csellók lágy muzsikájából hirtelen a Led Zeppelin zenéjébe átcsapó show után Gery Cowger, a GM észak-amerikai elnöke rántotta le a leplet a Cadillac V16 Sedanról. A fenséges külső megjelenésnél is lenyűgözőbb az, ami a hosszú gullwing motorház alatt bújik meg s amiről a nevét is kapta ez a meseautó.
Ez az első személyautó, amit 16 hengeres motorral építettek. A 16 henger nem kevesebb, mint 13,6 liter űrtartalmú blokkban pörög, annak érdekében, hogy leadhassa a hihetetlennek tűnő 1000 lóerőnyi teljesítményt. Azonban, ha nincs szükségünk a ménes minden erejére, akkor a Displacement Demand rendszer segítségével a hengerek egy része kikapcsolható. S ez, a gyengébb aszfaltcsíkot minden bizonnyal szétszaggató erő, egy mindösszesen 310 kg-os alumínium motorblokk teljesítménye.(ez kevesebb, mint a GM jelenleg gyártás alatt levő V8-as motorjainak a súlya).
Nemcsak az erőforrás, de szinte az 5,6 méter hosszú karosszéria minden centimétere is alumíniumból készült, ennek ellenére is eléri az autó a 2,5 tonnát. S a 24 hüvelykes keréktárcsa is hűen tükrözi a Cadillac megalomániás törekvéseit. Az alacsony ablakok és a külső design más elemei is a múlt század 30-as éveit idézik, amire a tanulmány hivatalos neve is utal, az 1930 Cadillac V16.
Műszaki adatok:
Motor: 16 szelepes, V-elrendezésű
Hengerűrtartalom: 13,6 liter
Teljesítmény: 1000 LE
Forgatónyomaték: 1000 lb-ft (1355 Nm)
Tervezett ár: 250 ezer USD