Május 6-án hivatalosan véget ért a 13. Mediawave, amely Győr mellett több más magyarországi településen és határon túli városban zajlott. A fesztivál centruma, a mozi mellett, idén is a győri zsinagóga épülete és annak hátsó udvara volt, ahol a fesztivál csúcspontján több ezer ember zsúfolódott össze. A zsinagógában és udvarán nyolc napon keresztül - a késő hajnalokat és a délelőttöket leszámítva - folyamatosan voltak előadások. Koncerteket, táncprodukciókat, valamint májusfaállító mulatságot rendeztek az épületben és a színpaddal, sörsátorral berendezett kis ligetben, amely éjjel-nappali fórumként is szolgált.
A zsinagóga előadásai néhány kivételtől eltekintve olyan produkciók voltak, amelyeket Magyarországon csak ritkán vagy a fesztiválon kívül egyáltalán nem lehet látni. Több kelet- és közép-európai cigányzenekar, orosz női folkpunk, külföldi és magyar underground együttesek, sok jazz-zenész, valamint a fesztivál végén Wim Mertens belga zongorista, a fesztivál szignáljának szerzője is fellépett a 2003-as Mediawave-en.
A rengeteg fellépő miatt csak kiragadott példákat lehet sorolni; kiemelkedő sikere volt Kema Jamal New York-i énekesnőnek, aki Laurie Anderson előadásaihoz hasonlóan színházi és performance-elemekkel bővített koncertet adott. Jamal, aki többször megszólította a közönséget, és a színpad helyett a nézőteret választotta az előadás helyszínéül, 2000-ben már fellépett Győrben, akkor a Grammy-díjra jelölt James Blood Ulmer gitárossal. Hasonlóan energikus volt a jazz-rock-punk-folk zenét előadó Babsley orosz együttes, amelynek rózsaszín hajú zenészei saját elmondásuk szerint az orosz nép extrém női folklórját játsszák. A Mediawave egyik legjobb koncertjét produkáló Babsley Oroszországban már több éve befutott, underground helyekre és újgazdagok divatos klubjaiba egyaránt hívják. Szintén női zenekar a két morvaországi fiatal lengyel csellista alkotta Tara Fuki, amely tavaly és idén is nagy sikert aratott a győri zsinagógában. A filozófiai és zenei tanulmányaik után összeállt tagok álomhangulatú, dallamos hangszeres játékához erőteljes, tiszta énekhangjuk párosul, ami elvont tartalma ellenére is könnyen befogadhatóvá teszi produkciójukat. Fontos koncert volt a két japán és egy svájci származású nőből álló New York-i Mephista fellépése is, amely a világ improvizatív zenei életének kiemelkedő formációja.
A zsinagóga mellett a filmvetítések helye, a győri Richter-terem a Mediawave másik központja, ahol több száz különböző kategóriájú alkotást mutattak be. A fesztivál fődíját egy dokumentumfilm, a kazah származású, Németországban élő Marat Magambetov Utak című alkotása nyerte. A nő a művészetekben jelmondatú fesztivál legjobb női filmjének díját a brit Lizz Aggiss, David Anderson és Billy Cowie Mozgásszabályozás című filmje kapta, amely egy idősödő táncost mutat be.
A fesztivál másik érdekessége Michael Hoffman német rendező Sophiiiie! című játékfilmje volt. A német új hullámhoz sorolt alkotás, amely egy fiatal lány egymást gerjesztő kalandjairól szól, a legjobb rendezésért járó díjat kapta. Sok film érkezett a világ felé filmművészetén keresztül nyitni szándékozó Iránból is. Szara Szarvini The way to Honour (A becsület útja) című filmje az iráni vidéki életbe enged hiteles betekintést, vagy Szobatolla Hodajari The Snows of Shahu (Sahu hava) című dokumentumfilmje, amely egy hegyi törzs asszonyainak életét ábrázolja.
Az idei filmválogatás jellemzője az orosz és volt-szovjet filmek dömpingje. Az izgalmas és humoros animációs filmek közé tartozik többek között Mihail Aldasin Bookashkis című alkotása, amely a házibogarak és az ufóbogarak találkozását dolgozza fel, vagy Andrej Szokolov Latex című filmje a bika, a tehenek és az óvszer kapcsolatáról, vagy ugyanezen alkotó Hush (Csitt!) című filmje a kismalacokról, a farkasról és a télapóról. A könnyedebb animációs filmek mellett technikailag és tartalmilag egyaránt kiemelkedő, elvontabb alkotások is szerepeltek versenyprogramban. A legjobb animációs filmnek járó díjat a japán Jamamura Kodzsi Fafej című alkotása kapta. A főszereplője egy fukar alak, aki megeszik néhány cseresznyemagot, ennek következtében egy cseresznyefa nő a fején. A film egy hagyományos japán mesét elevenít fel a mai Tokióba helyezve.
A díjkiosztót május 3-án este Győrben, a zsinagógában tartották, ahol Győr polgármestere, Balogh József is felszólalt. A politikus elmondta, hogy a Belügyminisztérium 450 millió forinttal támogatja a zsinagóga felújítását, amely húsz éve esedékes. Fock János, a kulturális minisztérium audiovizuális főosztályának vezetője pedig elmondta, hogy a tárca a jövőben is feltétlenül támogatja a rendezvényt. A fesztivál főszervezője, Hartyándi Jenő azonban - miután megköszönte az összes résztvevő munkáját - közölte, reméli, hogy a Mediawave legkedveltebb épületének várható felújítása nem befolyásolja a fesztivál helyszínválasztását a jövőben.
A Mediawave 2003 díjai:
Legjobb női film: Lizz Aggiss-David, Anderson, Billy Cowie (Nagy-Britannia): Mozgásszabályozás (Motion Control)
Legjobb video-dokumentumfilm (megosztva): Németh Gábor Péter (Magyarország): Világbajnok; Moharos Attila (Magyarország): Mikor szolgának telik
Legjobb animációs film: Jamamura Kodzsi (Japán): Fafej (Mt. Head / Atama Jama)
Legjobb ifjúsági film: Surányi Judit: Tiszta románc
Legjobb operatőr: Buvári Tamás (Magyarország): Posztkatona
Legjobb rendezés: Michael Hofmann (Németország): Sophiiie!
A Mediawave fesztivál fődíja: Marat Magambetov (Oroszország-Németország): Utak (Roads /Dorogi/Unterwegs)
A játék-, kisjáték-, kísérleti és dokumentumfilm-zsűri tagjai: Kathy Altiery (USA), Enyedi Ildikó (Magyarország), Basak Emre (Törökország), Ladik Katalin (Magyarország), Szajoko Kinosita (Japán)
A magyar és ifjúsági dokumentumfilm, valamint a nemzetközi dokumentumfilm és kisebbségifilm-zsűri tagjai: Rita M. Csapó-Sweet (USA), Lovas Ildikó (Magyarország), Szamira Szinai (Irán)