Új kor küszöbén - Cadillac XLR

Vágólapra másolva!
Dinamikus formatervezésének és fejlett technikájának köszönhetően a Cadillac XLR új korszakot nyithat a luxus roadsterek elit osztályában.
Vágólapra másolva!

Már az Escalade terepjáró és a nagykategóriás CTS is jelezte, hogy a legendás amerikai márka új szintre lépett. Eljött az idő, amikor bátran hozzá mertek nyúlni a klasszikus designhoz: ezek a modellek harcias külsejükkel már inkább hasonlítanak a lopakodórepülőkhöz, mint a hetvenes-nyolcvanas években tervezett elődeikhez. Az XLR határozott hűtőrácsa ugyan még a múltat idézi, ám egyszerű, de karakteres külsején már nyomot hagyott a változás szele, amely az Evoq felől fúj. 1999-ben az Észak-Amerikai Nemzetközi Autó Show teljes közönségét lenyűgözte a Cadillac koncepcióautója, amelynek bizonyos elemei az XLR-ben öltöttek testet.

Az XLR Northstar erőműve derékszögben elhelyezett DOHC-motor, amelynek nyolc hengerében 4-4 szelep dolgozik VVT rendszerben, vagyis váltakozó ütemezéssel. A rengeteg technikai bravúr (ETC, ECM, LAN) mellett az erőforrás legnagyobb előnye, hogy - eltérően a nagy teljesítményű amerikai autók motorjától - teljes tartományában csöndesen és lágyan működik. Padlógáznál sem akar kiszakadni a helyéről, mégis ad annyi visszajelzést a sofőrnek, hogy megmaradjon a vezetés teljes élménye. Az XLR az intelligens technológiák terén kínálja a legtöbb új lehetőséget, mégsem kell egyetemi végzettség a kezeléséhez. Ez az első szériajármű, amelyben kipróbálható a mágneses rezgéscsökkentés (MRC). A futóműbe épített szenzorok jelzését követően a lengéscsillapítók folyadékjában található fémrészecskék elektromágneses töltést kapnak, és egy századmásodperc alatt - vagyis ötször gyorsabban, mint az eddigi menetstabilizátorok - reagálnak az út egyenetlenségeire.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!