Anabolikus ultra-prémium mátrix, miii?
![merleg dieta](https://cdn.origo.hu/2023/12/hTpADwjvb_pVAcNPiYQJJkl366cbghUKgEHv6Xnbkuc/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2ZlMWVmMjdkNmNmYzQzYTM5YmMwZmUyZjhkMjczYjNl.webp)
Anabolikus:
Ez a szó a fitneszmarketing alfája és omegája. Az anabolikus nélkül egyszerűen lehetetlen eladni bármit is. Aki táplálékkiegészítőket vásárol, általában két okból teszi: az egyik, hogy gyorsan lefogyjon, a másik, hogy lehetőleg legális keretek között minél gyorsanbban izmosodjon. (A harmadik csoporttal most nem foglalkozunk: ők azért vásárolják ezeket a dolgokat, hogy megnyugtassák a lelkiismeretüket.) Márpedig az anabolikus mindkettőhőz nagyon fontos. A kifejezés egyébként ebben a szövegkörnyezetben semmi mást nem jelent igazából, mint hogy segíti a különböző tápanyagok beépülését az izomba. Tulajdonképpen minden étel anabolikus, ha nagyon szeretnénk.
Antikatabolikus:
A katabolizmus minden rendes, súlyokat emelgető ember legnagyobb ellensége. A test izomlebontó folyamait nevezik így, tulajdonképpen már maga a szó kimondása is elegendő bizonyos helyeken ahhoz, hogy a hirtelen beállt izomvesztéstől rázuhanjon az emberre a 380 000 kilogramm, amivel éppen fekvenyomott. A sorozatban esett már szó arról a tévhitről, hogy micsoda drasztikus és tragikus folyamatok indulnak be abban az esetben, ha valaki nem eszik kétóránként. Semmilyenek, de ezt - köszönhetően a tápkieges cégek masszív kampányának, és sok edző tájékozatlanságának - viszonylag nehéz elhitetni bárkivel, aki kettőnél több, de ötnél kevesebb témába vágó cikket olvasott el. Ezeknek az embereknek rengeteg mindent el lehet adni, ha ráírják, hogy antikatabolikus. Ezért írják rá elég sok mindenre.
Dizájner:
A szó nagy előnye, hogy ha valami elé odateszik, akkor annak az árát legalább 50, de inkább 100%-al meg lehet növelni azokhoz a termékekhez képest, amiknek a nevében ez nem szerepel. Mondjuk ha egy fehérjekészítményben kétféle eljárással készült tejsavót beletesznek, illetve még egy tetszőleges táplálékkiegészítőt mutatóba, akkor az már dizájner. Főként előtagként használatos: dizájnerprotein, dizájner zsírégető.
Mátrix:
Ez a a dizájnerhez hasonló kifejezés, funkciójában is hasonló. Míg a dizájnert általában akkor szokták használni, ha valaminek exkluzívitást akkarnak kölcsönözni (hiszen a dizájner dolgok mindig exkluzívak), addig a mátrix - felsőfoka: szupermátrix - arra való, hogy a terméket ellássa az űrkorszak ígéretes levegőjével. A mátrix modern. A mátrix mágikus. A mátrix annyira erős, hogy a szónak pusztán a csomagolásra rányomtatása is megváltoztatja egy vegyület tulajdonságait, instabilból atomstabillá lesz, könnyen lebomlóból pedig mindig a szükséges helyeken és szükséges mértékben lebomló. Az eddigiekből következik, hogy a marketinges nyelvi lelemények következő mérföldkövét a dizájnermátrixot környékén kell majd keresni, de feltehetőleg még senki nem mert ilyennel kijönni, mert az olyan lenne, mint nullával osztani.
Legmagasabb biológiai értékű: Amikor tejsavófehérjére írják rá, az egyszerűen csak fölösleges információ, tekintve, hogy minden tejsavófehérje biológiai értéke a legmagasabbak között van. Amikor viszont olyan termékekre írják rá, amiknél ez egyáltalán nem értelmezhető (pl. különböző aminosavak), akkor erőteljesen kileng a bullshit szenzor. A biológiai értékkel egyébként azt mérik, hogy egy addott típusú proteinből mennyit képes hasznosítani a szervezet. A legmagasabb biológiai értéke a tejsavófehérjének, a teljes szójának, az anyatejnek és a tojásnak van.
Ultra-prémium: A végére hagyott két kedvencünk közül az egyik. Az ultra-prémium használata azért nagyon jó, mert ezzel tényleg átlépünk egy olyan határt, ami után a lehető legkissebb önmérséklet is teljesen fölösleges. A fokozásnak innentől kezdve kizárólag a fantázia szab határt, pár éven belül remélhetőleg minden fehérje minimum intergalaktikus-gigaprémium-szuperdizájner biológiai értékű lesz.
Nitrabolikus
Itt végképp letérdel a józan ész, és leborulva kezdi imádni a marketinges zsenijét, aki az anabolikus és a nitro- előtagból megalkotta ezt a kifejezést, nyilván szabadalmaztatva minden galaxis minden naprendszerében. Ez a szó semmit nem jelent. Az ég világon. Viszont komoly összeget tennék rá, hogy pusztán emiatt fogyott egy csomó a nemrég piacra dobott nitrabolikus (tm) termékből. Mi ez, ha nem a marketing és a szövegírás diadala a fogyasztói társadalom felett?