"A Szupermenta termékteszt egy olyan komplex, biztonsági, minőségi és kedveltségi vizsgálatokat is magába foglaló sorozat, amely a maga nemében
egyedülálló módon tájékoztatja és segíti a vásárlókat a döntéseik során.
– fogalmazott Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár a program első évének eredményeit és a tervezett újításokat bemutató sajtórendezvényen.
A program egy éve alatt 15 termékcsoportot, illetve szolgáltatást teszteltek. A paletta széleskörű, a tápoldatoktól az őrölt kávékon át egészen a balatoni fagylaltozókig terjed.
Összesen 517 árut vizsgáltak és több mint 10 000 laboratóriumi mérést végeztek el.
A kedveltségi kóstoláson több mint 300-an vettek részt, szakértők és laikusok egyaránt.
A termékteszt program legalább annyira szól az előállítókhoz és a forgalmazókhoz, mint a vásárlókhoz. A program újszerűségét és előnyeit a vállalkozói szféra is mindjobban felismeri. Több ágazati szereplő azzal a kéréssel fordult a Nébihhez, hogy termékeiken feltüntethessék a Szupermenta teszten elért eredményt. Mivel a vásárlók érdekeit is az szolgálja, hogy a minőségi termékek minél több elismerést kapjanak, ezért a hivatal bevezet egy emblémát is a dobogós helyezetteknek.
Az elismerést egy évig használhatják majd a gyártók, forgalmazók a termékek csomagolásán vagy reklámfelületeiken.
A hivatal átalakította a tesztek fő kommunikációs felületét is: a jövőben a blog forma helyett egy jól strukturált, modern weboldalon, a honlapon érhetik majd el az eredményeket és a termékcsoportokhoz kapcsolódó hasznos információkat az érdeklődők.