Az internetes vállalkozást összesen 140 millió dollárért vásárolta meg az Overture az előző tulajdonos CMGI befektetési alaptól. Utóbbi vállalat meglehetősen rossz üzletet csinált az Altavista 5 évvel ezelőtti megvásárlásával: míg a kereső akkor 2,4 milliárd dollárért került a birtokába, a mostani tranzakció során 60 millió dollár készpénz és 80 millió dollár értékű Overture részvény fedezi a vételárat.
Az Overture jelenleg az egyik legsikeresebb online marketingvállalat, internetes keresőszolgáltatásának lényege, hogy a hirdető cégeknek "bérelt helye" van a találati listán. A vállalat közleménye szerint az Altavista keresési technológiája jól kiegészíti majd saját, kereskedelmi megoldásait.
Az 1995-ben alapított, jelenleg is 58 különböző keresési technológiai szabadalmat birtokló Altavista az internet kezdeti korszakának legsikeresebb keresőszolgáltatása volt, az elmúlt évek során azonban versenytársai, leginkább a Google egyre inkább háttérbe szorították. A cég a tavalyi évben még megpróbált új szolgáltatásokkal megjelenni a piacon, úgy tűnik azonban, hogy ezek a kísérletek nem hozták meg a remélt eredményt. Az Altavista.com weboldalt az Overture a jövőben új szolgáltatásainak tesztelésére és ezek marketingjére kívánja használni.