A cég várakozásai szerint 2005-ben már több ilyen készüléket adnak el, mint hagyományos katódsugár csöves (CRT) monitort. Sallai Attila, a társaság IT értékesítési vezetője csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: míg Magyarországon 2003-ban várhatóan 440 ezer monitort értékesítenek, addig 2005-ben már 500 ezret. Hozzátette: az idén az LCD monitorok aránya már meghaladja a 20 százalékot, 2005-ben pedig már jóval 50 százalék fölötti lesz. Az értékesítési vezető elmondta, hogy az elmúlt évben a Samsungnak a magyarországi TFT-LDC piacon 15 százalék fölötti részesedése volt, s ezzel megszerezte az első helyet. A teljes monitorpiacon a társaság az elmúlt évben a második volt 22 százalékos részesedéssel.
Sallai Attila elmondta: míg a személyi számítógépek esetében 5-6 év a cserélési idő, addig a monitoroké ennek a fele. Az értékesítési vezető aláhúzta: azért is várják a TFT-LCD monitorok gyors elterjedését, mert ma már Magyarországon is 100 ezer forint alatt van egy jó minőségű ilyen típusú 17 colos készülék ára. A Samsung előrejelzése szerint az idén CRT monitorból 320 ezret, jövőre 274 ezret, míg 2005-ben már csak 227 ezret adnak el a gyártók a magyar piacon. Ezzel szemben a TFT-LCD monitorokból folyamatosan nő majd az eladás: a várakozások szerint az idén e készülékekből 120 ezret, jövőre mintegy 200 ezret, 2005-ben pedig már 277 ezret adnak el. A Samsung piaci pozícióinak erősödését várja.