A Strategy Analytics piacelemző cég prognózisai szerint 2004-ben újra rekordévet zárhatnak majd a mobilgyártó cégek: becslések szerint az idén 585 millió mobiltelefont kerül majd eladásra világszerte.
Az eladások főként Ázsia bizonyos területein, Latin-Amerikában, valamint Kelet-Európában emelkednek majd jelentősen, mivel ezen régiókban a lakosság még csak viszonylag kis hányada rendelkezik mobiltelefonokkal. A már telített észak-amerikai és nyugat-európai piacokon ezzel szemben a meglévő készülékeket felváltó új mobilok eladásában számítanak gyarapodásra.
A Strategy Analytics várakozásai szerint 2001 óta - amikor is első alkalommal adtak el kevesebb készüléket a gyártók, mint a megelőző évben - idén először lehet számítani az eladások növekedésére a mobilpiacon. Ez részben a regenerálódó gazdasági helyzetnek, valamint a készülékekben debütáló új funkcióknak - például a beépített digitális fényképezőknek - köszönhető. A társaság adatai szerint tavaly világszerte 516 millió darab mobiltelefont adtak el, s a jó eredmény elérésében egyaránt jelentős szerep hárult a kamerás telefonokra, illetve a készülékek csökkenő árára is.
34,8 százalékos piaci részesedéssel várhatóan az idei évben is tovább őrzi piacvezető pozícióját a mobilpiacon a finn Nokia, a második helyet pedig minden bizonnyal az amerikai Motorola (16,3 százalék) kaparinthatja majd meg. A harmadik és negyedik helyet vélhetően a dél-koreai Samsung és a német Siemens foglalhatja el - derül ki az elemzésből.