A golfjátékok mindig egy külön kategóriát képeztek a sportprogramok kategóriáján belül. A legtöbb sportjáték esetében megszokhattuk, hogy valamilyen csapatjátékot, vagy pörgős egyéni sportot, például az említett teniszt dolgozzák fel, míg a golfos progik valahol már a stratégiai kategóriát súrolják, mivel az ütések eredménye gondos tervezés, illetve az eszközök, vagyis az ütő helyes megválasztásán múlik. Sokan emiatt unalmasnak is tartották ezeket az alkotásokat, de az EA bebizonyította, hogy egy nem kifejezetten vérnyomásemelő sportágból is lehet rendkívül élvezetes játékprogramot készíteni.
Arra már a program előző, 2004-es részében is volt lehetőségünk, hogy megtervezzük a saját magunkat jelképező golfozót, vagy egy olyan játékost teremtsünk, aki szimpatikus. Ehhez elég sok "beállítási lehetőségünk" volt, de ezek mennyisége eltörpül a legújabb epizódban felkínáltaktól. Immár tényleg olyan részletesen rakhatjuk össze hősünk arcát, mintha egy rendőrségi fantomképen építenénk fel, és teste többi részét is szájunk íze szerint húzhatjuk, nyújthatjuk.
A test formája és az arc persze nem minden, hanem legalább ilyen fontos, hogy golfozónk elegánsan, vagy hölgyek esetében csinosan fessen a gyepen. Ennek eléréséhez rengetek ruhadarab közül válogathatunk a cipőtől a csuklópánton át a sapkákig, de akár ékszereket is aggathatunk bajnokunkra. Az adott ruhákból is van többféle - ha például nem megy a játék, legalább azért figyeljen minket a tömeg, mert mi viseljük a legrövidebb szoknyát.
Szintén nagyon fontos lesz a győzelem eléréséhez, hogy megfelelő ütőkészlettel vonuljunk ki egy összecsapásra, vagy versenyre. Eleinte még egy alapvető készletet kapunk, de ahogy haladunk a sikerhez vezető úton, úgy szerezhetünk be egyre jobb és jobb felszerelést. Ha megnyerünk egy versenyt, vagy egyéni kihívást, akkor most is pontokat és pénzt kapunk - a pontokat felhasználhatjuk a golfozó fejlesztésére, a pénzen pedig vásárolhatunk felszerelést. Az előző részhez képest az ütőkészletek és a labdák választéka is bővül.
Ha megalkottuk golfozónkat, felöltöztettük, és ütőket is adtunk a kezébe, kiállhatunk egy csatára, vagy benevezhetünk egy könnyedebb versenyre. Ha jól teljesítünk, egyre komolyabb tornákon vehetünk részt, míg magára a PGA világsorozatra is meghívást kapunk. A játék különlegessége, hogy kiállhatunk olyan hírességek ellen, mint Aaron Palmer, Jack Nicklaus, vagy Tiger Woods. Ha győzelmet aratunk felettük, akkor komoly jutalomban részesülünk, csak az a bökkenő, hogy a legendák ellen kedvenc pályájukon lépünk gyepre, ami nagyban megnehezíti amúgy is nullához közelítő győzelmi esélyeinket.
Persze kezdőként, de még gyakorlottabb golfozóként is lehetetlen lenne legyőzni Woodst, így mi is élhetünk azzal az eszközzel, melyet az elmúlt években eszeltek ki a pályatervezők. Rájöttek, hogy nagyjából miben rejlik Tiger Woods fölénye, és úgy kezdték el átformálni a pályákat, hogy a Tigris előnye minimálisra csökkenjen. Ezt tehát mi is megtehetjük - miután százból százszor elvert minket a fiatal sztár, közelebb helyezhetjük a zászlókat a lyukakhoz, csökkenthetjük a greenek, valamint a fairwayek méretét, és belekontárkodhatunk a pálya egyes részeinek magasságába, lejtésébe is.
Ha már a pályáknál tartunk, három, a világ golfozói által igen kedvelt helyszín került felvételre a Tiger Woods PGA Tour 2005-ben szereplő gyepek közé. Az első a Sherwood Country Club pályája, a második a Fancourt Gof Club Estate, a harmadik pedig a Troon North-Monument Course sportcentrum. Ha nem tetszenek ezek a pályák, a fentieknek megfelelően átalakíthatjuk őket, de akár mi magunk is tervezhetünk az editorral saját zöld harcmezőket.
Független attól, hogy ki mennyire tart unalmasnak egy golfjátékot, korábban is voltak érdemes munkák a műfajban - hogy mást ne említsünk, a Links sorozat igazi klasszikusnak számít. Az EA Woods sorozata mégis tudott olyan újdonságokat adni a virtuális golfozóknak, hogy biztosra vehessük, a soron következő, 2005-ös rész is messze lepipálja vetélytársait.