Kelendőbb a játékszoftver a zenei albumoknál

Vágólapra másolva!
A férfiak átlagosan több pénzt szánnak játékszoftverek, mint zenei albumok megvásárlására, ráadásul egyre idősebb korosztályok próbálják ki a videojátékokat -  derül ki egy nemrég publikált felmérés eredményeiből. 
Vágólapra másolva!

A Nielsen Entertainment elemző cég csütörtökön publikált tanulmánya szerint manapság a férfiak több pénzt szánnak játékszoftverek, mint zenei CD-k vásárlására. A társaság ezerötszáz fős mintán végzett vizsgálatának eredményéből az is kiderül, hogy a videojátékok egyre népszerűbbek az idősebb korosztály körében is: az összes játékos közel negyede negyven évesnél idősebb.

A férfi felhasználók körében a játékszoftvereknél csupán a DVD-filmek bizonyultak népszerűbbnek, míg a kompakt lemezek, letölthető zenefájlok ezek mögé szorultak. A Nielsen tanulmánya szerint a játékszoftverekre a legtöbbet az afroamerikai és spanyol ajkú férfiak áldoznak. Napjainkban az amerikai háztartások negyven százalékában található valamilyen játékszoftverek futtatására képes eszköz - számítógép, konzol vagy hordozható videojáték. A játékos 23 százaléka ugyanakkor egyaránt birtokol egy-egy eszközt mindhárom kategóriából.

Bár az utóbbi években megjelent játékok közül számos kínál interneten keresztüli többjátékos üzemmódot, a felmérés szerint a játékszoftverek nyüstölése egyelőre még javarészt magányos tevékenység. A megkérdezett férfi, illetve a 45 évesnél idősebb női felhasználók 79 százaléka egyedül szokta használni a videojátékokat, míg a tinédzser korú lányok főként társaságban élvezik a számítógépes játékokat. Az egyedül játszó felhasználók jelentősen több időt - mintegy heti 5 órát - töltenek játékgépeik mellett, míg a videojátékot online vagy társaságban űző társaik csupán heti 3 órát töltenek el e tevékenységgel.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!