Eddig aki kikapcsolt, vagy lefedettség nélküli területen bóklászó T-Mobile-os, vagy Vodafone-os előfizetőt hívott, annak a hívása figyelmeztetés nélkül a hangpostára futhatott (feltéve persze, ha a hívott igényelte a hangposta szolgáltatást). Ezzel a szolgáltatók - a GVH szerint - tisztességtelen többletbevételhez jutottak, mivel a hívónak akár akarta, akár nem, a hangposta bejelentkezése után fizetnie kellett a hívásért. Aki másodperc-alapú díjcsomagot választott, az megúszhatta néhány forinttal, a perc-alapú elszámolásban lévőknek viszont akkor is urott egy perc hívás díja, ha nem is hagytak üzenetet.
A jövőben ez másként lesz, de hogy miként, azt még nem tudni, a versenyhivatal ugyanis a két mobilszolgáltatóra bízta a megoldás kiötlését. A GVH - mely bírságot sem szabott ki - emlékeztetett, hogy 90 nap áll a szolgáltatók rendelkezésére, hgy kifundálják, miként alakítják ki pénztárcakímélő hangpostarendszerüket. A versenyhivatal korábbi közleményében megemlítette ugyan, hogy a Pannon GSM megoldása - ahol egy figyelmeztető hangjelzés és mintegy két másodperces díjmentes szünet alatt dönthet a hívó, hogy bontja a vonalat, vagy üzenetet hagy - elfogadható, de nem írta elő követendő példaként ezt a megoldást.