A St. Louis-i székhelyű Charter Communications nevű internetszolgáltatást is nyújtó kábeltévés cégnél hétfőn rutinszerű karbantartást végeztek, ami azonban balul sült el. Ennek során ugyanis az ország 29 államában élő 2,6 millió előfizetője közül 14 ezer ügyfelének elektronikus postafiókja törlődött. A társaság szerint szoftverhiba okozta a nem szándékos adatmegsemmisítést - számolt be az Associated Press.
Az okozott kellemetlenséget fokozza, hogy a cég szóvivőjének közlése szerint nincs mód az üzenetek és csatolt fájlok visszaállítására sem. Anita Lamont elmondása szerint a Charter Communications rendszere háromhavonta törli az ügyfelek előfizetéseihez ingyen aktiválható postafiókok közül a 90 napja inaktívakat, legutóbb azonban egy hiba miatt aktív e-mail-boxokat is kitörölt. A szóvivő szerint soha nem tapasztaltak még hasonlót, és munkatársaik azon dolgoznak, hogy többé ne is fordulhasson elő ilyen eset. Az elnézéskérés mellett a leveleiket elvesztő ügyfelek számláján 50 dollárt írtak jóvá kárpótlásul.