A szerelvény az Örs vezér terén vár, a virtuális vezetőfülkében is elhangzik a jól ismert mondat: "Kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak!" Az F5-tel gyorsan bezárom az ajtókat, az F-fel előremenetbe kapcsolom a szerelvényt, az Y nyomogatásával pedig gázt adok. Az új Alstom metró hamar eléri a hetven kilométer per órás sebességhatárt, ezért a Q-t nyomogatva elkezdem visszavenni a sebességet, majd aktiválni a fékeket. A Pillangó utcánál persze még öt méterrel a megálló eleje előtt állítom le a szerelvényt, a Keletihez érve azonban már lassan, de pontosan állítom meg a szerelvényt, bár addigra már néhány perces késést is összeszedek.
A fent olvasható benyomásokat egy ismert, ingyenes metró és vasúti szimulátorral, az OpenBVE-vel szereztük, amelyhez erről a honlapról sikerült letöltenünk a szeptembertől a budapesti kettes metró vonalán munkába álló új, Alstom gyártmányú szerelvény virtuális makettjét is. A jármű virtuális mása ugyan még nem tökéletes, a poligonjait borító textúrán sok helyen egy idegen helyszín hátterei tükröződnek vissza, de a metró belső és külső kialakítása egészen élethű, hasonlóan a vezetőfülkéhez.
Az orosz metró után futurisztikus az Alstom vezetőfülkéje
Az OpenBVE-t korábban már részletesen bemutattuk, a Windows, Linux és Mac alá is elérhető vasúti szimulátorhoz lelkes magyar játékosok csoportja tervrajzok, saját mérések és digitális fotók alapján elkészítette mindhárom budapesti metróvonal állomásainak és az azon közlekedő járművek realisztikus másait, amelyeket még a BKV saját utastájékoztató rendszerének hangjával is kiegészítettek. Ezeket a BVEMetro.hu oldalról bárki ingyenesen letöltheti, ahol a program, valamint a pályák és a járművek telepítéséhez is segítséggel szolgálnak.
A pixelutasok is örülnek a légkondicionált szerelvénynek
Jelenleg az orosz szerelvények és a kisföldalatti kidolgozása a legprofibb, hiszen ezek elkészítéséhez több idő és több forrás is a készítők rendelkezésére állt, de az újonnan készült Alstom-jármű virtuális vezetőfülkéjében is érezni lehet az eltérő menettulajdonságokat, már a motorhang is teljesen más. A metrószimulátor indításakor többféle irányítást is ki lehet választani, a hozzánk hasonló kezdőknek érdemes a "játékgépszerű" opciót kiválasztani, ez biztosítja a legegyszerűbb vezérlést.
Induláskor értelemszerűen figyelni kell arra, hogy bezárjuk az ajtókat, és véletlenül se nyissuk ki az átellenes oldal ajtóit, ezen kívül a pályán megállapított sebességkorlátozásra is ügyelni kell. Túl lassan sem szabad azonban döcögni az alagútban, ekkor ugyanis nem tudjuk tartani a menetidőt, amit a program mínuszpontokkal szankcionál. A megállókba érve mindig pontosan, a megadott ponton kell megállni, ha pontosak vagyunk, bónuszpontokat kapunk érte. Összességében elég nehéz hibátlanul teljesíteni az Örs vezér tere és a Déli pályaudvar közti útvonalat, de ha valamiért pánikba esnénk, csak meg kell nyomni a játékban a Ctrl+A kombinációt, amellyel bekapcsolhatjuk az automata vezetőt, aki hiba nélkül teljesít. Az Esc gomb lenyomásával előhívható menüben bármelyik megállóba teleportálhatjuk magunkat, a letöltött útirányokat azonban csak a program indításakor választhatjuk ki.
A magyar virtuális metróvonalak készítéséről részletesen itt olvashat, troli- és villamosszimulátorokat ebben a cikkünkben találhat, az OpenBVE beállításairól pedig ugyancsak egy korábbi cikkünkben találhat információkat.