A Clang nevű, teljesen újfajta harcélmény kínáló játék prototípusára több mint félmillió dollárt dobtak össze az érdeklődők a Kickstarter ötletportálon. A projektet vezető Neal Stephenson amerikai író olyan kardozós programot ígért, amelyet a Microsoft Kinecthez vagy a Wii mozgásérzékelős kontrolleréhez hasonló eszközzel lehet irányítani. A fejlesztőcsapat célja az volt, hogy a kardforgatás nyugati művészete is megjelenjen egy játékban, ráadásul ez úgy történjen, hogy a párbajok megnyeréséhez ne gombokat kelljen nyomogatni.
A sikeres Kickstarter kampány után több mint egy évvel elfogyott a fejlesztőcsapat pénze. A Clang fejlesztése megállt, a csapat csak hétvégén és a napi munkája után tud foglalkozni a játékkal. A projekt vezetője szerint a még nincs veszve minden remény, a csoport még nem oszlott fel. Valószínűleg egy újabb adománygyűjtéssel próbálnak meg pénzt szerezni.
Stephenson a játékipar helyzetét okolja a helyzetért. "Míg mi a Clang-en dolgoztunk, két nagy kiadó - a THQ és a LucasArs - szűnt meg. Másokra nehéz idők jöttek" - írja Stephenson. Még a konzolgenerációk változását - a Microsoft és a Sony új játékkonzolja is karácsony előtt kerül a boltokba nyugaton - is felsorolta a sikertelenség okai között a projekt vezetője.
A csapat a pénzt eleve egy működő prototípusra kérte, azzal akartak kiadót találni a játéknak, ám egyelőre csak a projekt támogatóinak kínáltak fel egy letölthető verziót. Az érdeklődők csak YouTube videókból tájékozódhatnak arról, hogy vajon mennyire készült már el a Clang motorja.
A játék állapotának felmérését tovább nehezíti, hogy az eredeti tervek szerint speciális kontrollerre lenne szükség a Clanghez. A minél valósabb vágások és riposztok végrehajtásának érdekében pontosan kell követni, hogy a játékkard milyen utat jár be. Arról, hogy az a hardver saját fejlesztésű lesz-e, vagy a csapat által többször ajánlott Razer Hydra nevű PC-s kiegészítő megfelelő-e nincsenek világos információk.