A jövő légijárművét hivatott demonstrálni az európai AgustaWestland Project Zero nevű gépe, ami amellett, hogy dönthető rotorjainak köszönhetően helikopter és repülő üzemmódban is használható teljesen elektromos hajtású. A cég először márciusban mutatta be a gépet, amelyet most a Paris Air Show-n is megtekinthet a közönség és a szakma. A gép nemzetközi összefogásban készült, Japántól az egyesült Államokig számos ország fejlesztői vettek részt tervezésében.
A kivitelezés az AgustaWestland olaszországi üzemében történt, itt készült a gép karbon burka, ami jóval könnyebbé teszi a fémből készült repülő szerkezeteknél. A szárnyakba két dönthető, elektromotorokkal hajtott rotort építettek, amelyek vízszintes állásban helikopterként, függőleges állásban pedig repülőgépként hajtják a gépet. A gyártó egyelőre nem árult el túl sok részletet a gépben található technológiáról, csak annyit mondtak, hogy a Project Zero teljesen működőképes, 2011 óta több tesztrepülést is végrehajtottak vele.
Dönthető rotoros gép eddig is létezett, mint az amerikai hadsereg által is használt Bell Boeing V22 Ostrey, illetve az AgustaWestland is gyárt polgári felhasználásra szánt hasonló, szintén a Bell-el közösen fejlesztett járművet. A Project Zero azonban sok szempontból különleges, rotorjai az eddig megszokottól eltérően nem a gép szárnyainak végén találhatóak,hanem azokba építve, amelyek vége le is csatolható, amennyiben a gépet csak helikopterként szeretnék használni. A teljes egészében elektromos meghajtás szintén egyedülálló, a gép a kifutópályán való várakozás során tölti fel akkumulátoraiból a repüléshez szükséges energiával, bár hibridmeghajtású változatot is terveznek belőle.
Az elektromos meghajtású rotorok mellett a Project Zero egyéb alkatrészeit is elektromotorok mozgatják, az irányításhoz szükséges eszközöktől a futóműig, a gépből teljesen száműzték a hidraulikát. A különleges meghajtásnak köszönhetően a Project Zero rendkívül csendesen üzemel, így a tervezők szerint akár sűrűn lakott területeken is használható, Az elektromotor másik nagy előnye, hogy a robbanómotorokkal szemben működéséhez nincs szüksége levegőre, így olyan helyzetekben is használható, ahol más repülőgépek nem, mint például egy vulkánkitörés után szennyezett levegőjű környezetben.
A Project Zero rotorjai nem csupán a gép felemelésére és meghajtására szolgálnak, a kifutón állva a megfelelő szögbe állított rotorok szélgenerátorként áramot fejlesztenek, ezzel töltve a gép akkumulátorait. A gépből egy példány létezik, amit a gyártó a technológia bemutatására épített, tömeggyártásról vagy kereskedelmi forgalmoban való megjelenésről egyelőre nem esett szó.