Online számhordozási tudakozót indított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. A hatóság rendszere meg tudja állapítani egy beírt telefonszámról, hogy az pontosan milyen szolgáltatóhoz tartozik.
Így a felhasználó megtudhatja, hogy a szám, amit hív, hordozott-e vagy sem. A kereső közvetlenül az NMHH Központi Referencia Adatbázisra hivatkozik, az angol nyelven is elérhető oldal pedig már most igen népszerű a mobilozók körében.
A számhordozás folyamata napjainkban a számhordozási megállapodás érvénybe lépésétől számított akár egyetlen munkanap alatt le tud zajlani. A statisztikák alapján
egy hónapban átlagosan 10 ezer telefonszám költözik
egyik szolgáltató hálózatáról egy másikéra úgy, hogy sem a hétjegyű hívószám, sem annak körzetszáma nem változik, de a szolgáltató személye igen. Ez pedig befolyásolhatja a hívások díját, amiről az NMHH keresője segítségével könnyedén tájékozódhat a felhasználó.
Ha a fogyasztó nincs internet közelében, de szeretne meggyőződni arról, hogy az adott hívószámot hálózaton belüli vagy kívüli díjjal érheti el, két módon is lekérdezheti díjmentesen a telefonjáról. A mobilszolgáltatók mindegyikénél működik a díjmentesen hívható 1748-as szám, ahol a keresett telefonszám körzetszámát kell megadni, és beütni a 7-jegyű számot, majd megnyomni a # gombot. Ezt követően egy hang bemondja, hogy
az adott szám mely szolgáltató hálózatában működik.
Mindez telefonhívás nélkül is működik az úgynevezett USSD kód segítségével. Ha így akarja az ügyfél megtudni, hogy egy adott mobilszám hordozott-e, akkor be kell írni a *126* kódot, majd a keresett telefonszám körzetszámát és hívószámát, majd jön a # jel és a hívás gomb, amivel hívást nem indít, csak elküldi a kódot.