A szolgáltatói szerződések módosításáról adott ki felhasználói tájékoztatót a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. A szerv részletesen elmagyarázza, milyen részei vannak ezeknek a szerződéseknek, és mit tehetnek az előfizetők, ha valamely szolgáltató a beleegyezése nélkül írna át valamit a papírokon.
Az előfizetői szerződés két részből áll: az egyedi előfizetői szerződésből, amely többek között a szerződő felek adatait és a szolgáltatásokat tartalmazza, valamint az Általános Szerződési Feltételekből (ÁSZF), melyeket az NMHH rendszeresen ellenőriz.
A szerződést határozatlan, vagy 2 évnél nem hosszabb határozott időtartamra lehet megkötni.
A határozott tartam határozott idővel nem hosszabbodhat meg automatikusan. Üzleti előfizetők esetében lehetséges az ettől való eltérés.
A szolgáltató egyoldalúan is megváltoztatja a szerződést, szigorú jogszabályi feltételek mellett. A szolgáltató 30 nappal a módosítások életbe lépése előtt tájékoztatnia kell a felhasználót a változásokról, illetve a szerzőséd felmondásának lehetőségéről.
A szolgáltató és az előfizető közösen is módosíthatja a szerződést, ezt bármelyik fél kezdeményezheti. Ha a módosítást a szolgáltató kezdeményezi, a módosításra kétoldalúan
csak akkor kerülhet sor, ha azt az előfizető elfogadja.
Egyoldalú szerződésmódosításkor az előfizetőnek nincs lehetősége nyilatkozni az elfogadásról, mert nem ajánlatot kap, hanem mindössze értesítést arról, hogy a szerződés egyes feltételei megváltoznak.
Ha az előfizető nem akarja fenntartani az előfizetést, akkor a jogszabályban meghatározott feltételek fennállása esetén felmondhatja a szerződést.
Egyoldalú módosítás esetén, ha az előfizető nem kívánja előfizetését fenntartani a módosított feltételek mellett, az értesítéstől számított 15 napon belül felmondhatja a szerződést.
Kétoldalú módosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlat esetén a felhasználónak szintén
15 nap áll a rendelkezésére az elfogadására vagy elutasítására.
Díjváltozásra vonatkozó módosítási ajánlat esetén, ha azt az előfizető nem kívánja elfogadni, erről 15 napon belül mindenképpen nyilatkoznia kell a szolgáltató felé. A nyilatkozattétel elmulasztása elfogadásnak minősül.
Ha a szolgáltató a díjak változására irányuló kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatnak megfelelően annak ellenére megváltoztatja a szerződés feltételeit, hogy azt az előfizető nyilatkozattal visszautasította, akkor az előfizető jogvita rendezését kezdeményezheti a szolgáltatónál.
Az NMHH csak a módosítás jogszerűségét vizsgálhatja, de az adott egyedi előfizetői szerződés sorsára a vizsgálat nem lesz kihatással, annak feltételeit nem változtathatja meg.
Bővebb tájékoztatás az NMHH ügyfélszolgálatától kérhető a 06/1/468-0673-as telefonszámon.