A Facebook videomegosztói babérokra tör, de a szerzői jogok az útjában állnak. A közösségi oldalra feltöltött videók néha gyorsabban terjednek, mint a simán YouTube-ra felrakott tartalom.
Csakhogy a videók alkotói sokszor nem látnak semmilyen bevételt a Facebookon terjedő anyagaikból.
Gyakran előfordul, hogy Facebook-felhasználók a YouTube-ról videókat töltenek le, majd a közösségi oldal saját videokezelőjére töltik fel azokat. A videók megtekintéséből így az alkotóknak nem származik reklámbevételük, maximum az újrafeltöltők oldalát lájkolják többen.
A Facebook rendelkezik egy szkennelési rendszerrel, ami arra hivatott, hogy kiszúrja a szerzői jog alatt álló videókat, az algoritmus azonban még nem száz százalékos.
Az alkotókat sokszor nem értesítik, ha jogsértés történik.
A másik probléma, hogy a Facebook csak akkor fogadja el azt, hogy egy felhasználója egy adott tartalom kizárólagos tulajdonosa, ha az illető igazi nevét használja a videók posztolásához. Az olyan YouTube-sztárok esetében, mint az álnéven dolgozó PewDiePie, ez nagyobb nehézségekbe ütközik.
A Facebook elismerte, hogy a videomegosztás tekintetében problémái vannak, de szóvivő útján közölték, hogy dolgoznak a megoldáson, és nyár végére eredményekre számítanak.