Kiterjesztett valóságba (AR) helyezte címlapját az idén 91 éves The New Yorker magazin. Éves Innovators Issue nevű kiadványuk legfrissebb számának első és hátsó borítóján egy 3D-s város elevenedik meg.
Ehhez egy táblagépen, vagy okostelefonon keresztül kell nézni a borítót az Uncvr mobilappal. Az eszközt a papír felé emelve a város elkezd mozogni, a járművek sürögnek-forognak.
Az animációt Christoph Niemann készítette, és a Qualcomm szponzorálta. A magazinon belül pár hirdetésük is kiterjesztett valóságban jelenik meg.
"Ha egy világot alkotsz papíron, azzal ablakot is nyitsz. Mindig meg van benned az érzés, hogy mi lenne, ha bele tudnál lépni abba a világba, vagy valami kijönne belőle" – osztotta meg gondolatát a tervező Niemann a The New Yorkerrel.
Ugyan nem a The New Yorker az első, aki a technológiával játszik, a megoldás remekül szemlélteti azt, hogy milyen lehetőségeket rejt az AR a nyomtatott sajtó számára is.