Nehéz megjósolni, hogy milyen gazdasági következményei lesznek a brexitnek, és hogy a brit techpiac milyen átalakuláson fog keresztül menni a kilépés után.
Az Egyesült Királyság ezen a téren sokat köszönhet az EU-nak: az unió például kiemelt fontosságúnak tartja, hogy
minden otthonba megfelelő gyorsaságú, szélessávú internet kerüljön.
Emellett biztosítja az egységes jogszabályokat, ahogy a kibertámadások elleni küzdelemben együttműködésre sarkallja a tagállamokat.
Az unió jelenleg is dolgozik azon, hogy
roaming díjak nélkül lehessen telefonálni az EU-ban, ha valaki külföldre utazik.
Ez nem csak az ügyfelek számára vonzó: a brit hálózati szolgáltatók szerint a tagság jót tesz az üzletnek is.
"A megfelelő piaci versenynek feltétele lesz az, hogy az Egyesült Királyság továbbra is szigorítások nélkül férhessen hozzá az európai piachoz" - írta a Telefonica telekommunikációs vállalat vezetője, Ronan Dunne egy szakmai blogbejegyzésében.
A BT telekommunikációs, multinacionális cég bevétele ötödét az Egyesült Királyságon kívülről szerzi, ezért is tartja fontosnak a nyílt, uniós piacot.
Nem csak a telekommunikációs szektor látja ennek hátrányait. A Juniper Research által végzett, a brit techszféra dolgozóinak körében végzett kutatás szerint
a válaszadók 65 százalék gondolta azt, hogy a brexit negatív hatással lesz a globális techpiacra.
Tízből az a hét ember, aki ezt a negatív hatást jósolja, egyben úgy tartja, hogy a brit vállalatoknak nehezebb lesz az EU-ból származó, szakképzett munkaerőt felvenniük.
Az Egyesült-Királyság komoly techszereplő, felhúzza Európát: 47 magánvállalatból ugyanis 18 brit, a cégek összértéke meghaladja az 1 milliárd dollárt is - ezeket hívják az üzleti nyelvben "unikornisoknak".
A felmérésben résztvevők kétharmada szerint
a kilépés miatt kevesebb uniós támogatást fognak kapni a brit startupok,
és London sem lesz vonzó gócpont az innováció szempontjából.
A The Guardian cikke szerint májusban a legtöbb brit unikornis az uniós tagság mellett kampányolt, egyik sem állt nyíltan a kilépés oldalára. Támogatta a maradást többek közt a Just Eat, a Funding Circle, a Zoopla, és a TransferWise.
Az amerikai techóriások is a brexit ellen vannak. A Microsoft nyílt levélben fejtette ki véleményét, miszerint ellenzi a britek EU-ból való kilépését.
"Elfogadjuk, hogy rengeteg indok van mindkét lehetőség mellett, de úgy gondoljuk, hogy a briteknek maradniuk kellene az EU-ban"- olvasható a cég oldalán. Bill Gates magánszemélyként is emellett foglalt állást.
A Google és a Facebook semleges maradt a vitában, inkább platformot szolgáltattak a vitázáshoz.
A Facebook élesítette a "szavazó vagyok" gombot,
amivel a felhasználók jelezhetik a közösségi média profiljukon, hogy már voltak szavazni. Emellett élő követítést indítottak a Buzzfeeddel közösen, amelyben közéleti személyiségek és képviselők is a brexit előnyeiről és hátrányairól beszéltek.
A Google elkezdte közzétenni a statisztikákat és térképeket, amelyek a brexittel kapcsolatos keresések trendjeit mutatják.
Ezekből többek közt kiderült, hogy a szavazás előtt sokkal többen érdeklődtek a kilépésről, és hogy a végeredmény kihirdetése után sem tudták pontosan, milyen következményei lesznek a brexitnek.