A kaliforniai székhelyű Telltale Games az elmúlt években számos sikeres brandből (Jurassic Park, Vissza a jövőbe, The Walking Dead, Fables, Trónok harca) készített szórakoztató kalandjátékot, idén nyáron pedig a Sötét Lovag főszereplésével dobták piacra legújabb munkájukat.
A Batman: The Telltale Series öt, külön megjelenő epizódra bontva mesél el egy vadonatúj történetet, amiben Bruce Wayne-t és álarcos alteregóját irányítva kell védelmeznünk Gotham városát, és a köztiszteletben álló Wayne család jó hírét.
Az augusztus másodikán megjelent Batman ugyanarra a sémára épül, mint a Telltale korábbi játékai.
Lényegében egy interaktív filmet kapunk, amelyben egyes szituációkban gombok gyors lenyomásával kell irányítani a karaktert, választhatunk a felvillanó párbeszédopciók közül, logikai feladványokat oldhatunk meg, illetve a sztori fordulópontjain olyan döntéseket kell hoznunk, amelyek befolyásolják a történet menetét és a szereplőkhöz fűződő viszonyunkat.
Azt hihetnénk, hogy az akciódústól távol álló játékmenet nem passzol a Denevérember karakteréhez, de a Batman: The Telltale Series hibája egyáltalán nem az, hogy nincs lehetőség az Arkham-játékokban látott elképesztő bunyókra vagy a házak közti hangtalan repkedésre.
A leggyengébb láncszem ezúttal a ránk váró történet.
A Telltale játéka elméletben egy teljesen új sztorit tár elénk, amivel korábban sosem találkozhattunk képregényben vagy filmen. A gyakorlatban azonban az eredetiségnek nyomát sem találni.
Habár a cselekmény tényleg olyan mederben folydogál, amilyenben korábban még nem láthattuk/olvashattuk, de az írók olyan unalomig ismert elemeket rángattak elő, mint Harvey Dent harca a korrupció ellen, a maffiózó Carmine Falcone kétes üzelmei, Batman első találkozása a Macskanővel, sőt
egymilliomodik alkalommal is meg kell hallgatnunk, hogy Bruce miképp vesztette el a szüleit.
A Telltale korábbi munkái sosem a játékmenet miatt voltak ütősek, hanem a jól összerakott történet miatt, és itt pont az hiányzik, amiért a The Walking Dead-et, a Trónok harcá-t vagy a Fables-t nagyon szerettük.
Harvey Dent és Bruce Wayne szövetsége unalmas, a Macskanő gyenge koppintás a Batman: Arkham City-ből, Falcone már a könyökünkön jön ki, és a Wayne család jó hírének besározása sem olyasmi, amitől az emberben megugrik az adrenalin.
Az erős sztori hiányában ráadásul a Telltale játékok hibái is sokkal inkább szemet szúrnak. Az akciórészek nevetségesen könnyűek, elrontani szinte képtelenség őket, sőt valójában akkor sincs baj, ha nem nyomjuk le időben a gombokat.
Bejárható terület összesen három van, interakcióra nagyon ritkán adódik lehetőség, ráadásul
a ránk váró beszélgetések és döntési lehetőségek is roppant vérszegények.
A játék nagyjából egy óra után unalomba fullad, és ezen még az sem segít, hogy a fejlesztők igyekeztek kicsit feldobni a már jól ismert játékmenetet.
Batman nem valódi szuperhős, rengeteg múlik a nyomozói képességein és a kütyüin. Ez meg is jelenik a játékmenetben:
nyomokat kell keresni és párosítani, drónt irányítani,
de a mindössze húszpercnyi érdekesség nem menti meg a nagyjából két és fél órányi játékidőt biztosító első epizódot.
Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy ez még csak a kezdet, a később érkező négy rész még bőven javíthat az összképen, de nyitásnak ez nagyon harmatos.
Hiába zárul cliffhangerrel a Realm of Shadows című nyitó epizód, egyelőre nem égünk a vágytól, hogy folytathassuk a meglehetősen lagymatag történetet.
A Batman: The Telltale Story egyszerre jelent meg PC-re és konzolokra (Xbox 360 és One, PS3 és 4), továbbá elérhető iOS-es és androidos eszközökre is. A játék ára PC-re 23 euró (átszámítva kicsit több mint 7 ezer forint), és ez az összeg már magában foglalja a következő hónapokban érkező maradék négy részt is.