Az IEEE nemzetközi szervezet által indított Vizdoom 2016 nevű versenyen nagy techcégek szoftverei csaptak össze, hogy a klasszikus videojátékban, a Doomban mérkőzzenek meg. A verseny a gépi látásos tanulásról szólt, azaz hogy a képernyőn látott információk alapján hogyan képesek megtanulni a gépagyak minél eredményesebben játszani.
Az 1993-ban megjelent játékot egyszerű 3D-s térképei, és a többféle játszható játékstílus miatt választották a szervezők. Ugyan már minden modern videojátékban vannak mesterséges intelligenciával felvértezett botok, azok viselkedése limitált, és nem tudnak maguktól tanulni, tovább finomodni.
A VizDoomon megmérkőző szoftverek az emberekhez hasonlóan a képernyő tartalmát látták csak, nem fértek hozzá a játékon belüli kódokhoz. A látottak alapján kellett cselekedniük, dönteniük,
annyi információt kaptak csak a versenyzéshez, amennyit egy egyszerű játékos is.
Folyamatos megerősítéses módszerrel tanulták meg a játékot, a stratégiát ahhoz igazították, ami bevált. Kétféle játékmódban is tesztelték, hogy ebben mennyire sikeresek.
A Facebook az F1 nevű csapattal vitte haza az aranymedált az első típusú kihívásban, ahol a szoftverek egyetlen rakétavetővel mérkőztek meg egy olyan térképen, amin korábban már játszottak. A Facebook 12-ből tíz meccset nyert meg.
A második kihívás nehezebb volt, lévén három olyan térképen kellett játszani, amit nem ismertek a szoftverek, ráadásul több fegyvert és tárgyat is felvehettek menet közben. Ezt már az Intel nyerte, 12-ből szintén 10 meccset nyert az ő mesterséges intelligenciájuk.