Manapság nehéz elképzelni, milyen volt a Facebook hírfolyam nélkül, hiszen bejelentkezés után ez az első látvány, ami fogadja a közösségi oldal mintegy 1,7 milliárd felhasználóját. Egy 2014-es tanulmány szerint a Facebook-felhasználók átlagosan naponta 14-szer néznek rá az oldalra, ezen látogatásaik alatt pedig a legtöbb időt a hírfolyam böngészésével töltik.
Míg a hírfolyam nem volt a Facebook része, addig csak profilok gyűjtményét lehetett nézegetni az oldalon, egyfajta telefonkönyvre hasonlított. Megnézhették a barátaik oldalát, de nem volt olyan felület, amin egyben, rögtön láthatták a legfrissebb eseményeket – azokat a barátoknál egyenként lehetett megnézni.
Mark Zuckerberg egy posztban ünnepelte az eseményt, elmondta, hogy a news feed megjelenése az egyik legfontosabb momentum a közösségi oldal életében. „A hírfolyam az egyik legfejlettebb rendszer, amit építettünk. Mindennap több mint egymilliárd ember számára dönti el, hogy mely barátok posztjait, és milyen médiatartalmakat lássanak. Azt is mérlegeli, hogy mennyire érdekelhetnek ezek minket, és a legfontosabbat mutatja. Sosem fejlesztettek előttünk még ilyesmit.”
Zuckerberg nem csak a news feedet fejlesztő csapatnak köszönte meg az elmúlt évtizedet, de a felhasználóknak is.
Mindegyikőtök hírfolyama egyedi, ahogyan ti is azok vagytok.”
Az elmúlt évek során számos finomításon ment keresztül a hírfolyam tartalmát válogató algoritmus. Legutóbb augusztusban változtatták olyan módon, hogy a felhasználó szerint informatív tartalmakat helyezze előtérbe, ezeket láthatóbb helyeken jeleníti meg. Továbbá a klikkvadász címek ellen is hadba indult a Facebook, hogy a minőségi tartalmak előnyt kaphassanak.