A CES (Consumer Electronics Show) az év legfontosabb technológiai eseménye. A több mint 220 ezer négyzetméternyi kiállítási területen megrendezett tech show-n rengeteg nagyvállalat, illetve startup mutatja be legújabb fejlesztéseit.
Számos óriáscég szintén a CES-en rántja le a leplet az év meghatározó trendjeiről, többek között a Ford, a Nissan, az NVIDIA, vagy az Under Armour vezérigazgatói is vitaindító előadást tartanak.
Az eseményen a világ legnagyobb autógyárai is részt vesznek, az önvezető technológia külön, több ezer négyzetméteres kiállítóteret kap. Itt olyan cégek mutatják majd be legfrissebb innovációikat, mint a General Motors, vagy a Tesla egyik legfőbb kihívójának számító Faraday Future.
A téma fontosságát az is jelzi, hogy a CES-t szervező CTA (Amerikai Fogyasztói Technológiai Szövetség) a közelmúltban reprezentatív kutatást végzett az amerikai autótulajdonosok körében. Ennek eredménye azt mutatja, hogy
az autóvezetők közel kétharmada lecserélné járművét
önvezető gépkocsira.
A felmérésben résztvevők leginkább a balesetek számának – és ezzel a biztosítási díjak – drasztikus csökkenését, illetve a testi fogyatékkal élők mobilitási lehetőségeinek kiszélesítését várják a technológia elterjedéséről.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) InnoTrade programja keretében
három magyar korai fázisú vállalkozás is bemutatkozhat.
Jövőre rekordszámú, összesen 600 startup állít majd ki a világ minden tájáról. A rendezvényen résztvevő startupok 2012 óta összesen 1 milliárd dollárnyi befektetést gyűjtöttek össze.
2016 januárban a Kereskedőház jóvoltából vett részt a magyar Brewie a Las Vegas-i óriásrendezvényen, ahol összesen közel 15 millió forint (50.000 dollár) értékben kötöttek előértékesítési megállapodásokat automata házi sörfőző készülékükre.
A hazai startupok 2016. november 25-ig az www.innotradeprogram.hu oldalon keresztül jelentkezhetnek. A szakmai zsűri által kiválasztott három résztvevő cég számára a program a belépőjegyet és a kiállítási helyet biztosítja.
A CES-en az önvezető autók és korai fázisú vállalkozások mellett többek között a mesterséges intelligencia, a virtuális valóság, a sport technológia illetve a videojátékok kapnak még kiemelt figyelmet.