A YouTube és a zenészek, valamint a zenei kiadók kapcsolata sosem volt éppen felhőtlen. Ez nem véletlen: a mai napig ezerszám találhatók meg olyan dalok az oldalon, amiket csak valaki feltöltött, jogdíjat senki nem fizetett érte, a YouTube viszont bevételt generál az előtte és utána, vagy akár közben megjelentetett hirdetésekből.
Persze, a YouTube alapvetően igyekszik eltávolítani a jogsértő tartalmakat, de ez sosem fog olyan gyorsan és hatékonyan működni, hogy ellensúlyozni tudja a felhasználók által feltöltött zenék ezreit.
Ezen szeretne változtatni a YouTube, csak éppen nem úgy, ahogy azt elsőre gondolnánk, hanem egy új előfizetéses szolgáltatás bevezetésével.
Erről a YouTube zenei felelőse, Lyor Cohen meglepően őszintén beszélt, amit azóta valószínűleg már meg is bnt. Azt mondta, hogy egész egyszerűen több hirdetést fognak beadni azoknak a felhasználóknak, akik gyakorlatilag ingyenes zenehallgatásra használják a szolgáltatást. Szerinte az emberek nem lesznek éppen boldogak, amikor a Stairway to Heavent hallgatják, és közben reklámokat kapnak. De még ennél is tovább ment:
Rengeteg olyan ember használja a szolgáltatásunkat, akiket addig tudunk frusztrálni és csábítani, amíg végül az előfizetőnk lesz.
Cohen szerint amint ez megtörténik, elhallgatnak majd az olyan kritikák is, amik a YouTube-on található jogsértő zenei tartalmakkal foglalkoznak. Ezt az új előfizetéses szolgáltatást egyébként egyelőre nem nevezte meg a vállalat, de az biztos, hogy nem a jelenleg elérhető YouTube Red lesz. A YouTube Red ugyebár 2015 óta létezik, és megszakításoktól mentes zenehallgatást tesz lehetővé, eltávolítja az összes hirdetést, valamint a videókat le lehet tölteni offline megtekintésre is. Mindez az Egyesült Államokban havonta 9,99 dollárba kerül, Magyarországon pedig nem elérhető.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!