Nagy érdeklődés kísérte Sergey Galyonkin előadását a Game Developers Conference 2018-on, a férfi fejleszti és üzemelteti a Steam üzleti teljesítményébe bepillantást engedő SteamSpy szolgáltatást. Galyonkin főállásban a Star Wars ray-tracing techdemót is készített Epic Games játékkiadási stratégiájáért felel, így például az ő bűne az is, hogy az Epic aktuális játékai nem kaphatóak a Steamen.
A Steam hivatalos programozási felületeit használó SteamSpy naponta 800 ezer nyilvános felhasználói profil információit tölti le, így például képes körülbelül megtippelni a játékok eladásait is, bár az alkotó szerint a kevés eladást produkáló címek esetében rendkívül pontatlan a rendszer. Ezenfelül a szolgáltatás nem képes számon tartani a DLC-kből és mikrotranzakciókból származó bevételeket, követni a pénzvisszatérítéseket, sőt: azt sem tudja kideríteni, hogy a játékosok konkrétan a Steamen szerezték-e be a játékaikat, továbbá vásárolták vagy ingyen kapták azokat.
Mindezektől függetlenül jelenleg a SteamSpy képes a legjobb képet adni a digitális PC-s játékpiac trendjeiről és sajátosságairól.
Galyonkin szerint néhány nappal ezelőtt összesen 21406 darab játék volt megvásárolható a Steamen, ebből 7696 tavaly került fel a szolgáltatás kínálatába. Jelenleg naponta olyan 30 termék válik elérhetővé a Steamen, azaz óránként 1,25 darab.
A rendelkezésre álló adatok alapján Galyonkin azt állítja, hogy tavaly a fizetős alapjátékok eladásaiból 4,3 milliárd dollár bevétele volt a Steamnek, azonban ennek az összegnek a felét a 100 legjobban fogyó játék generálta, ami az összes elérhető játék 0,05 százaléka. A TOP20-ba nem lehetett 22 millió dolláros eladás alatt bekerülni.
# | Név | Eladott mennyiség | Bevétel |
1. | PlayerUnknown's Battlegrounds | 27,795,000 | 600 millió dollár |
2. | Counter-Strike: Global Offensive | 12,537,000 | 120 millió dollár |
3. | Grand Theft Auto V | 3,462,000 | 83 millió dollár |
4. | Call of Duty: WWII | 840,000 | 41 millió dollár |
5. | Sid Meyer's Civilization VI | 1,134,000 | 39 millió dollár |
6. | The Witcher 3: Wild Hunt | 1,895,000 | 38 millió dollár |
7. | Divinity: Original Sin 2 | 1,004,00 | 37 millió dollár |
8. | Ghost Recon: Wildlands | 820,000 | 33 millió dollár |
9. | Total War: Warhammer II | 643,000 | 32 millió dollár |
10. | Middle-Earth: Shadow of War | 697,000 | 31 millió dollár |
11. | Rainbow Six Siege | 2,958,000 | 30 millió dollár |
12. | NieR: Automata | 668,000 | 29 millió dollár |
13. | Ark: Survival Evolved | 1,529,00 | 28 millió dollár |
14. | For Honor | 587,000 | 26 millió dollár |
15. | Assassin's Creed Origins | 607,000 | 25 millió dollár |
16. | Resident Evil 7 | 545,000 | 24 millió dollár |
17. | Dark Souls III | 1,023,000 | 24 millió dollár |
18. | Rocket League | 1,818,000 | 23 millió dollár |
19. | Football Manager 2018 | 590,000 | 23 millió dollár |
20. | Cuphead | 1,336,000 | 22 millió dollár |
Persze a játékosokról is kaptunk pár érdekes staisztikát. A prezentációhoz használt adatok összeállítása előtti két hétben 57 millió játékos volt aktív a Steamen, a szolgáltatásba regisztrált összes felhasználó 25 százaléka játszott a kérdéses időszakban. Nagy átlagban a felhasználók 10,8 játékkal rendelkeztek a tavalyi évben.
Ez már nem képezte az előadásának a részét, de kíváncsiságból ránéztünk a SteamSpy hazánkkal kapcsolatos adataira:
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!