A webhelyekre beágyazott reklámokat blokkolók sok esetben érzik azt, hogy jogosan büntetik az internetes kiadványokat, hiszen azok zavaró hirdetéseket jelenítenek meg. Sajnos ez a legritkább esetben a webhelyek üzemeltetőinek a hibája, ugyanis a reklámjaik többsége (már ha nem az egésze) harmadik felek által üzemeltetett hirdetéskiszolgáló rendszerekből érkezik, és szinte semmiféle kontrolljuk sincs afelett, hogy mi jelenik meg a felületeiken. Valójában a hirdetők a hunyók, akik a felhasználói élményre fittyet hányva próbálják maximalizálni a hirdetéseik megtérülését.
A hirdetők és a fogyasztók közti háború nagy vesztesei a webhelyek, amelyek a reklámbevételeken keresztül próbálják finanszírozni a működésüket. A reklámblokkolási probléma részleges megoldása érdekében a Google még tavaly nyáron elindította a Funding Choices programjának szűkkörű tesztelését. Ennek az a célja, hogy rávegye a netezőket a reklámblokkolójuk kikapcsolására, vagy az olvasott kiadványok alternatív módon történő anyagi támogatására.
A program eddig csak néhány országban volt elérhető, azonban a közeli jövőben további 31 országban jelenik meg,
többek közt Magyarországon is.
A rendszer egyszerűen működik: a Google weblapokba beágyazott kódja detektálja reklámblokkolást, majd egy üzenetet jelenít meg, amelyben a blokkoló kikapcsolására kéri a netezőket. A kiadóknak lehetősége nyílik arra is, hogy kitiltsák a blokkolókat használó netezőket a webhelyeikről, korlátozhatják a blokkolót használók által elolvasható cikkek számát, vagy megkérhetik őket a reklámmentes böngészést biztosító Contributor-előfizetés megvásárlására.
A Contributor egy feltöltőkártya: a netezők bankkártyával feltölthetnek egy számukra megengedhető összeget az egyenlegükre, és ha reklámblokkolót használva olvassák a Funding Choices programban résztvevő webhelyeket, akkor a portálok minden egyes oldalletöltés után kapnak pár forintot az egyenlegből.
Nem világos, hogy a feltöltőkártyás rendszer mekkora siker, de a Google szerint a reklámblokkolás kikapcsolását kérő üzenetek meglepően hatékonyak: csak a múlt hónapban 4,5 millió netezőt sikerült rávenniük a blokkolás befejezésére, ők 90 millió bevételt hozott oldalletöltést generáltak.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!