A tőzsdén jegyzett összes céghez hasonlóan az Apple számára is kötelező a befektetőinek rendszeres tájékoztatása, a negyedéves üzleti jelentéseiből kritikus információk derülnek ki a vállalat teljesítményével kapcsolatban. A nyilvános jelentéseiben az Apple eddig mindig mellékelte az eladott hardverek számát, azonban most decembertől ennek vége lesz: nem fog kiderülni, hogy mennyi iPhone, iPad, vagy éppen Mac talált gazdára az éppen vizsgált időszakban.
Luca Maestri, az Apple pénzügyi igazgatója szerint a konkrét eladási számoknak már nincs érdemi jelentőségük, a befektetők elsősorban a bevételhez és profithoz hasonló számokra kíváncsiak.
A lépés nem meglepő, hiszen az Apple most már évek óta folyamatosan emeli a termékeinek az árait, mostanra pedig olyan szintre jutott ez a törekvés, hogy az eszközei már az egyesült államokbeli középosztály alsó szegmense számára is elkezdtek luxuscikkekké válni.
Előbb vagy utóbb el fog jönni az a pillanat, mikor a folyamatos áremelések, vagy éppen egy újabb gazdasági válsághoz hasonló külső tényező miatt csökkenni kezdenek az Apple eszközeladásai, ami nyilván nem mutatna jól a jelentésekben
Viszont az áremelések, továbbá az egyéb üzletágak jó szereplése miatt az eladások stagnálása vagy csökkenése nem feltétlenül fog kevesebb bevételben vagy profitban lecsapódni. A befektetők (különösen a rövid távban gondolkodók) nyilván rosszul reagálnának a csökkenő eladások hírére, az emiatt csökkenő részvényárfolyam, továbbá az árfolyamingadozás pedig bosszantaná a hosszabb távú befektetőket.
A hosszabb távú befektetők érdekeinél tartva az erős középosztálybeliek és a tehetősek kiszolgálásának van egy további nagy előnye az Apple számára: ezek a vásárlók nem csak magasabb összegeket képesek kifizetni a termékekért, de anyagilag messze stabilabbak az átlagembereknél.
Nem az említettek mennek elsőként csődbe, ha mondjuk kitör a következő gazdasági válság.
A rövid távú befektetőket különösen érdeklő eladási számok elrejtése a hosszabb távú befektetők érdekeit szolgálja. Az Apple jelenlegi üzleti stratégiájában nem az eladott eszközök száma a legfontosabb metrika, hanem az átlagos eladási áruk.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!