Az elmúlt hetekben hallatlan fejlemények történtek az Apple háza táján, a vállalat több körben is kénytelen volt csökkenteni az iPhone XS és iPhone XR gyártási volumenét, miután a vártnál számottevően gyengébb eladásokat produkáltak a mobilok. Ebben valószínűleg több tényező is közrejátszik: az új készülékek drágák, ráadásul az elmúlt években piacra dobott almás mobilok továbbra is kompetensek, így egyre kevesebben látják értelmét az újabb modellre való váltásnak.
A jelenség természetesen közvélemény-kutatással is igazolható, az UBS elemzőcég adatai szerint öt éve nem volt ilyen alacsony az olyan egyesült államokbeli polgárok aránya, akik a meginterjúvolásukat követő 12 hónapban új iPhone-t terveztek vásárolni. A megkérdezettek 18 százaléka tervezi az újabb iPhone-ra való váltást, ami 3 százalékos csökkenés az egy évvel ezelőtti arányhoz képest.
Mindeközben a mobilos Apple Store alkalmazás gyakorlatilag spammelni kezdte az iPhone Upgrade Programban résztvevő vásárlókat: az üzenet szerint elkészült az új iPhone mobiljuk, ideje megrendelniük azt.
A frissítési programnak persze pont az a lényege, hogy a benne résztvevők évente át tudjanak váltani valamelyik legújabb iPhone modellre, de eddig nem fordult elő, hogy noszogatta volna az ügyfeleket az Apple.
Az ügy érdekes aspektusa, hogy az Apple tiltja a fejlesztői szabályzatában a mobilozók kéretlen reklámértesítésekkel való bosszantását, az ilyenért kidobhatják az appokat a programboltból.
Mekkora szerencse, hogy az App Store-t nem lehet kihajítani a szerződési feltételek megsértése miatt az App Store-ból.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!