Kezdene valamit a digitális lincselőkkel a YouTube
![YouTube app on digital devices App MEDIA Mobile Tech TECHNOLOGY application blog code communication data developer FILM FILMING iPhone LOGO movie news PHONE programming social social media STREAM streaming VIDEO video blog vlog vlogging youtube](https://cdn.origo.hu/2023/12/KSF8MBpTGxhcVXrHp909Q_n05HFPl9anehVtiCCRD0c/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzViYmRkOTQxZGM0NjQ4NTBhMDgzOGQ0ODM2NGI0ZjJh.webp)
Szokása szerint a YouTube mindig azon dolgozik, hogy érdekes videók ajánlgatásával minél hosszabb időre lekösse a netezők figyelmét. Éppen ezért is rengeteg jel alapján próbálja automatizáltan megérteni a videók minőségét és relevanciáját, az algoritmusai többek közt a mozgóképek „Tetszik" és „Nem tetszik" visszajelzéseit is figyelembe veszik.
Sajnálatos módon egyre nagyobb problémát jelent, hogy egyes videókat ilyen vagy olyan okból digitális lincselők vesznek kezelésbe, akik rosszindulatúan és tömegesen nyomkodják a videók alatti „Nem tetszik" gombot, mert például az általuk feszegetett témák, vagy maguk a youtuberek nem nyerik el a tetszésüket. Ez negatívan hathat a videók teljesítményére, kisebb eséllyel jelenhetnek meg az ajánlott tartalmak között.
A digitális lincselők csökkenthetik annak az esélyét, hogy a videóikból szerényen, de már megélni képes tartalomkészítők vihart kavaró témákat dolgozzanak fel a bevételtől való elesés réme miatt.
Tom Leung, a YouTube projektmenedzselési vezetője szerint alapvetően háromféle megoldáson is gondolkodnak a cégen belül, egyelőre csak elméleti szinten. A legdrasztikusabb megoldás a „Nem tetszik" gomb teljes eltüntetése, bár Leung nem rajong az ötletért, nem tartja demokratikusnak.
A másik két verzió már kevésbé drámai: az egyik szerint csak a videók legalább 25 százalékának a megtekintése után kellene engedni a gomb megnyomását, a másik szerint pedig meg kellene indokolni a gomb használatakor a megnyomás okát.
Egyelőre nem világos, hogy mi fog történni, Leung pontosan azért beszélt most nyilvánosan a fontolgatott lehetőségekről, hogy visszajelzéseket gyűjtsön a tartalomkészítőktől és a nézőktől.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!