Kilépett a fogyasztói piacról a Parrot
![HORIZONTAL (FILES) Picture taken on January 13, 2010 in Paris, shows a man maneuvering an AR.drone from French company Parrot -- a small remote-controlled helicopter using the accelerometer in an Apple iPhone -- . Investigators in Paris have been left puz](https://cdn.origo.hu/2023/12/gUyIWocdKXGUlPwqzEMgGNdV-YcsAApH-tKLZVVCd7w/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2Y2MzgwYzY5YmU1NTQ1ZTE4MDljNTZhMDdmYmE4YWI0.webp)
Az elmúlt időszakban a korábbinál kevesebbet lehetett hallani a fogyasztói piacra szánt hobbidrónokról, azonban továbbra is egy gyorsan növekvő piacról szó. Éppen ezért is sok potenciális vásárló számára meglepetés lehet a hír, hogy a francia Parrot kapitulált róla: mostantól csak az üzleti felhasználásra szánt Anafi modelljét gyártja és fejleszti, a hobbicélra szánt Mambo és Swing termékei már csak a készletek erejéig kaphatóak.
A drónokkal kapcsolatos híreket specifikusan követők valószínűleg kevésbé lepődtek meg a bejelentésen, hiszen a Parrot már tavaly márciusban közölte, hogy a business to business üzletágára fog koncentrálni a jövőben.
Ennek oka, hogy hiába emelkednek a fogyasztói kvadrokopterek eladásai, a piacot a kínai DJI uralja, az eladott drónok háromnegyede a riválisának valamelyik terméke.
A Parrot fogyasztói üzletága nem volt képes megtörni a DJI hegemóniáját, így a vállalat inkább az üzleti partnerek kiszolgálására fókuszál, itt sokkal jobb esélye van a növekedésre. Emögött részben az áll, hogy egyes ügyfelek ilyen vagy olyan megfontolásból, de nem kívánnak kínai cégtől kvadrokoptereket vásárolni;
a Parrot egyik legújabb ügyfele az amerikai hadsereg.
Az idei év első negyedévben a Parrot bevételének 38 százalékát adta a fogyasztói piac, míg a tavalyi első negyedévben az arány még 58 százalék volt.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!