A jelek szerint széles körben elérhetővé vált a Google képkereső szolgáltatásának legújabb verziója. Első pillantásra, továbbá egyes keresőkifejezések esetén nem feltűnő a különbség a régi és az új változat között, de a képkereső gyakorlatilag egy hirdetéskeresővé vált: a keresési találatok jókora része webshopokba és árukeresőkre próbálja irányítani a netezőket.
Az egyik remek példa a „számítógép" kifejezés, erre rákeresve néhány kivételtől eltekintve minden keresési találat valamiféle vásárlásra lehetőséget adó weblapra próbál vinni.
A Google előzékenyen még a képen látható termék árát és csillagos értékelését is mutatni próbálja.
A jelenség nagyon könnyen reprodukálható, többek közt a kutyatáp, a hajvágó, és a mosógép kifejezésekre is csak úgy zúdultak a hirdetések, de persze konkrét terméknevekre rákeresve is ugyanez a helyzet.
Eddig sem volt szokatlan, hogy bizonyos keresőkifejezésre áruházak vagy árukereső portálok képei jöttek be elsőkként, de ez nem volt szándékos a Google részéről, egyszerűen csak a boltok képeit ítélték relevánsnak az algoritmusai.
Most már nem erről van szó, immáron szándékosan lesz tele reklámokkal a képkereső találati oldala.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!